BRATISLAVA 4. januára (WEBNOVINY) – Prevádzkovateľ mýtneho systému na Slovensku, spoločnosť SkyToll, a.s., zaznamenala za prvé tri dni elektronického výberu mýta od 1. januára spolu 28 sťažností. Väčšina sťažností sa týka nedoručenia palubnej jednotky, informoval v pondelok na brífingu generálny riaditeľ SkyToll Matej Okáli. Ide podľa neho hlavne o dodávateľov palivových kariet, ktorí palubné jednotky doručujú v týchto dňoch. Mýtny systém podľa Okáliho funguje spoľahlivo a poskytuje potrebné služby, pričom vznikajúce problémy prevádzkovateľ analyzuje a rieši. Dopravcovia by mali informovať o zistených ťažkostiach formou sťažnosti alebo reklamácie. Do štartu mýtneho systému jeho prevádzkovateľ evidoval 15 sťažností, tie boli vyriešené do jedného dňa.
Za prvé tri dni fungovania mýtneho systému SkyToll eviduje vyše 330 tisíc mýtnych transakcií a suma vybraného mýta dosiahla 138 398 eur. Aspoň jednu mýtnu transakciu vykonalo 8 600 vozidiel. Vozidlá najazdili za prvé tri dni na mýtom spoplatnených úsekoch diaľnic, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy viac ako milión kilometrov. „Evidujeme viac ako 64 tisíc zaregistrovaných vozidiel. V nasledujúcich dňoch by mala nastať štandardná prevádzka. Hlavne sa budú registrovať zahraniční dopravcovia na hraničných distribučných miestach. Zostáva možno ešte 10 tisíc až 15 tisíc slovenských prepravcov, ktorí si túto povinnosť nestihli splniť do 1. januára,“ uviedol ďalej Okáli. V prvých dňoch prevádzky mýta boli zaznamenané aj mýtne priestupky dopravcov. O ich počte však SkyToll plánuje informovať spoločne s Mýtnou políciou na tlačovej besede predbežne 7. januára.
Okáli sa nechcel vyjadriť k protestnej akcii malých a stredných dopravcov, ktorí sú nespokojní s podmienkami fungovania mýtneho systému.
SITA