BRATISLAVA 22. februára (WEBNOVINY) – Slováci nakupujú na internete čoraz viac pre úsporu času. Vyplýva to z prieskumu, ktorý na vzorke takmer 2 tis. respondentov nakupujúcich na internete urobila výskumná agentúra NMS Market Research a nezávislý nákupný radca Heureka.sk.
Kým v roku 2012 na internete kvôli úspore času nakupovalo 17 % online spotrebiteľov, vlani ich bolo už 27 %.
Za najväčší prínos internetových obchodov však ich zákazníci stále považujú nižšie ceny. Ako hlavný dôvod nakupovania na internete to uviedlo 47 % opýtaných, čo je však medziročne o 7 % menej.
Nižšie ceny boli hlavnou motiváciou pre 52 % mužov a 41 % opýtaných žien. Približne 11 % ľudí nakupuje v e-shopoch prevažne kvôli širšiemu sortimentu tovarov.
„Časy, kedy sme nakupovali na internete najmä kvôli nižším cenám, sa pomaly končia. Medzi spotrebiteľmi dnes vyhrávajú najmä obchody, ktoré dokážu okrem zaujímavého a kvalitného sortimentu ponúknuť aj nákupný zážitok,“ skonštatoval riaditeľ Heureka.sk Tomáš Braverman.