Slováci nakupujú online menej ako Česi, viac ako Maďari

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Jarný vizuál InterStore Group
jarný vizuál InterStore Group

BRATISLAVA 2. apríla (WBN/PR) – Slovenskí zákazníci na internete nakupujú v porovnaní s maďarskými a českými lacnejšie tovary, ale viac kusov. Priemerná hodnota objednávky českého zákazníka dosahuje až 167 EUR, kým slovenského len 105 EUR. Vyplýva to z porovnania štatistík prevádzkovateľa najširšieho slovensko-česko-maďarského e-shopu, InterStore Group od 1. januára 2012.

Čo najviac nakupujú Slováci, Česi a Maďari?

Najväčšími ťahákmi podľa počtu predaných tovarov sú už tradične IT produkty, mobilné telefóny, menšie kuchynské spotrebiče a biela technika. Poradie v preferenciách je však v jednotlivých krajinách rozdielne. Kým slovenskí zákazníci uprednostňujú najviac malé kuchynské spotrebiče, Česi a Maďari sa zameriavajú najmä na počítačové komponenty a notebooky. Je zaujímavé, že v TOP 5 kategóriách sa nachádza vždy aj kancelárska technika a potreby, ktoré zahŕňajú aj občerstvenie. Na Slovensku naopak chýba medzi najpredávanejšími produktami audio a video. Z hľadiska obratov dominuje v celom regióne biela technika, až potom nasleduje PC a komunikačný tovar. Zaujímavosťou je výrazný záujem o nápoj Kofola zo susedného Maďarska, kde sa na rozdiel od SR a ČR s výraznejším dopytom stretáva aj tovar z kategórie auto-moto.

Slováci nakupujú najviac za najmenej

Je paradoxné, že priemerná slovenská objednávka má nižšiu hodnotu v porovnaní s okolitými štátmi, a to aj napriek tomu, že si Slováci kupujú viac vecí ako Maďari, alebo Česi (až 2,7 položky na objednávku). Českí zákazníci 1,9, maďarskí dokonca len 1,4. Priemerný slovenský zákazník tak minie na jednu objednávku 105 eur, kým maďarský 138 a český dokonca 167 eur.

„Výsledky prieskumu potvrdzujú, že v regióne prekonali bariéru nakupovania cez internet najlepšie Česi, ktorí neváhajú nakupovať online aj drahšie veci. Našinec naopak drobné, praktické veci do domácnosti, práve takých objednávok je najviac. Na druhej strane však nechýbajú ani predaje luxusného tovaru v hodnotách tisícok eur. Veľký potenciál skrýva zrejme maďarský trh, to je však značným rizikom kurz fórintu,“ zhodnotil T. Prutzer z InterStore Group.

Prieskum bol realizovaný na vzorke 7845 objednávok v SR, ČR a Maďarsku.

O InterStore Group

InterStore Group zahŕňa skupinu internetový obchodov na Slovensku (InterStore.sk), v Maďarsku (InterStore.hu) a v ČR (Inter-Store.cz). Tieto eshopy okrem širokého portfólia produktov v až sedemnástich kategóriách (IT produkty, elektronika, auto-moto, oblečenie, knihy, domáce potreby, ale aj zájazdy, letenky, či potrava pre domáce zvieratá) ponúka nízke ceny, pohodlie bezpečného nákupu priamo z domu/práce, kvalitný zákaznícky servis (hotline, online poradenstvo), jednoduché platby, nákup na splátky a rýchlu dodávku tovaru. Samozrejmosťou je štandardná dvojročná záruka na tovar a možnosť vrátiť nepoškodený a nepoužívaný tovar bez udania dôvodu do 7 dní.

InterStore Group odštartoval na Slovensku v roku 2006 s InterStore.sk, medziročne zaznamenáva viac ako 100-percentné nárasty ročných tržieb až na súčasných 15 miliónov eur.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať