BRATISLAVA 16. mája (WEBNOVINY) – Vyše 42 percent Slovákov, ktorí navštevujú internetové obchody, nakupuje tovar len v domácich e-shopoch.
Ďalších 42 % nakupuje tiež prevažne v slovenských obchodoch, ale ak nájde zaujímavý produkt v zahraničnom e-shope, kúpi ho. Lepšia cena presvedčí k nákupu v zahraničnom obchodu zhruba ďalších 15 % opýtaných spomedzi online zákazníkov.
Vyplýva to z prieskumu, ktorý na vzorke takmer 2 200 respondentov nakupujúcich online urobil portál Heureka.sk v spolupráci s výskumnou agentúrou NMS Market Research.
„Kvalita slovenských e-shopov kontinuálne rastie, čomu zodpovedá aj vysoká vernosť zákazníkov. Na konkurenčnom trhu, kde operuje vyše 6 tisíc online obchodov, iná možnosť než skvalitňovanie služieb neexistuje,“ skonštatoval Kamil Demuth, projektový manažér portálu Heureka.sk, ktorý porovnáva slovenské internetové obchody, ich tovary a ceny.
„Výlučne zahraničné e-shopy navštevuje len jedno percento opýtaných Slovákov, ktorí nakupujú online,“ uviedol Demuth. Nakupovanie cez internet oceňujú Slováci najmä pre nižšie ceny v porovnaní s kamennými obchodmi, úsporu času, pohodlie nákupu, ale aj širší sortiment.