Slováci zaregistrovali v obchodných reťazcoch viac slovenských výrobkov, kvalita sa zlepšuje

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Obchod, nákup, potraviny, mlieko
Foto: Ilustračné, www.thinkstockphotos.com

BRATISLAVA 21. apríla (WebNoviny.sk) – Takmer polovica Slovákov (47 %) podľa aktuálneho prieskumu analytickej spoločnosti GfK a Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO) zaregistrovala, že na pultoch obchodných reťazcov je viac slovenských výrobkov.

Informoval o tom vo štvrtok na tlačovej besede Chief Commercial Officer v GfK Rastislav Kočan a členovia SAMO. Z výsledkov reprezentatívneho prieskumu ďalej vyplynulo, že pre slovenských spotrebiteľov je pri nákupe potravín, drogérie a kozmetiky najdôležitejšia kvalita 47 %, potom cena 26 % a krajina pôvodu 10 %. Viac ako polovica spotrebiteľov si myslí, že kvalita slovenských potravín sa určite (6 %) alebo skôr (49 %) zlepšuje.

Programy pre domácich výrobcov

Sortiment slovenských výrobkov na pultoch obchodných spoločností združených v SAMO sa neustále rozširuje. Obchodné reťazce iniciatívne vyvíjajú rôzne programy, aby mohli domáci výrobcovia, aj malí a strední, jednoduchšie dodávať tovar na pulty veľkých sietí. Prispôsobujú podmienky spolupráce malým a regionálnym výrobcom, lokálnym farmárom, poskytujú poradenstvo pri výbere správnych obalov produktov, čím im pomáhajú naplniť aj legislatívne požiadavky, zabezpečujú, aby spotrebitelia našli svoje obľúbené produkty od domácich výrobcov na pultoch každý deň a pre tradičné výrobky pochádzajúce zo Slovenska pripravili na svojich regáloch špeciálny priestor, aby ich spotrebiteľ vedel ľahšie nájsť,“ priblížila aktivity obchodných reťazcov predsedníčka SAMO Katarína Fašiangová.

O tom, že podporné aktivity reťazcov našli u slovenských výrobcov aj spotrebiteľov odozvu, majú podľa SAMO svedčiť aj čísla. Medziročný nárast počtu slovenských dodávateľov do obchodov členov SAMO bol pri poslednom porovnaní v októbri 2017 11 % a za rok 2017 predali členovia SAMO potraviny pochádzajúce zo Slovenska v hodnote viac ako 1,5 mld. eur. Podľa ďalších údajov GfK a SAMO majú najväčšie zastúpenie slovenských potravín na pultoch reťazcov výrobky z cukrovarníckeho, hydinárskeho, mliekarenského, pivovarníckeho a vinárskeho priemyslu, ďalej mlynského, pekárskeho a cukrárskeho priemyslu, ale tiež med, lahôdky a chladené, balené a hotové jedlá.

Chcú byť rovnocennými partnermi

Slovenskí potravinári a obchodné reťazce chcú byť aj naďalej na trhu rovnocennými partnermi a ešte viac zvýšiť ponuku domácich výrobkov. „Členovia SAMO vnímajú svoj záväzok voči domácej ekonomike, majú spoločnú ambíciu budovať zdravé dodávateľsko-odberateľské vzťahy a podporiť tak aj zamestnanosť v regiónoch. Aj preto vyzývajú slovenských výrobcov, aby im predstavili svoju ponuku, postavenú na princípe stabilnej kvality, množstva a ceny, napríklad aj prostredníctvom aktuálnych projektov reťazcov na podporu domácich dodávateľov. Vďaka spolupráci s niektorým z našich členov už viacerí malí výrobcovia, dokonca aj farmári, dokázali inovovať svoje výrobné technológie, zväčšiť výrobné kapacity, rozšíriť sortiment o nové druhy výrobkov, či prejsť na systematické riadenie kvality, či logistiky a získať tak aj ďalších odberateľov nielen zo Slovenska,“ dodala Katarína Fašiangová.

Slovenská aliancia moderného obchodu (SAMO) združuje spoločnosti obchodu (Billa, dm drogerie markt, Kaufland, Lidl, Metro, TERNO a Tesco), ktoré na Slovensku v súčasnosti prevádzkujú 726 maloobchodných a 6 veľkoobchodných prevádzok. Členovia SAMO doteraz preinvestovali na slovenskom trhu spolu viac ako 3,3 miliardy eur a radia sa medzi najväčších zamestnávateľov. V súčasnosti spolu zamestnávajú takmer 30 000 ľudí.

Spoločnosť GfK spracováva informácie o trhu a o spotrebiteľoch, pričom kombinuje globálne poznatky viac ako 13 000 expertov s analýzami miestnych trhov vo viac ako 100 krajinách celého sveta.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie SAMO Slovenská aliancia moderného obchodu