Národná organizácia pre podporu cestovného ruchu Slovakia Travel prvýkrát zorganizovala dvojdňovú sériu workshopov na pôde dvoch krajín – Maďarska a Rumunska. Cieľom výpravy, ktorá sa uskutočnila tento týždeň, bola propagácia Slovenska ako atraktívnej turistickej destinácie.
O Slovensko je veľký záujem
Prvá zastávka série podujatí sa konala v Budapešti. Takmer 80 cestovných kancelárií a zástupcov tlače z odvetvia cestovného ruchu sa zišlo, aby získali prehľad o fascinujúcich prírodných a kultúrnych pokladoch Slovenska a dozvedeli sa o novej komunikačnej kampani. Účastníkov v Budapešti privítala Soňa Jelínková zo Slovakia Travel, ktorá vedie zahraničné zastúpenie v Maďarsku.
„Slovensko sme reprezentovali pred mnohými významnými poskytovateľmi služieb cestovného ruchu. Na workshope sa zúčastnili napríklad zástupcovia Grand Hotela Bellevue, CPI Hotels Slovakia, Grand Hotela Kempinski High Tatras, Tatry Mountain Resorts, Sheraton Hotel Bratislava či ParkSnow Donovaly. Prítomné boli aj viaceré organizácie pre správu turistických destinácií, ako príklad možno uviesť zástupcov Regiónu Vysoké Tatry či Visit Košice. Ďalšími vystavovateľmi boli Hotel Club Kežmarok, Villa Sandy City Park Resort z Košíc, Demänová rezort a mnohí ďalší,“ vymenovala Jelínková. Obchodné stretnutia trvali takmer tri hodiny a o slovenské destinácie bol veľký záujem.
Nárast počtu rumunských turistov
Druhá zastávka tímu Slovakia Travel a ďalších zúčastnených bola dva dni po podujatí v Budapešti, v rumunskom Cluj-Napoca.
V Rumunsku sa k výprave pridali ďalší vystavovatelia. „Boli medzi nimi TDM Stredné Slovensko (Banská Bystrica), TDM Bratislavský kraj, TDM Levočská dolina, Hotel Roca z Košíc, Aprend a TDM Dobrý kraj,“ priblížila Jelínková.
Workshopu sa na rumunskej pôde zúčastnilo takmer 30 rumunských odborníkov z cestovného ruchu a tlače, ktorých cieľom bolo nájsť nové spôsoby, ako prilákať rumunských turistov na Slovensko. Jelínková zdôraznila, že v posledných rokoch prišlo k výraznému nárastu počtu rumunských turistov, a to o 20 %, k čomu prispela aj výstavba diaľnice medzi Debrecínom a východným Slovenskom.
Úspešný networking a profesionálny prístup mali na oboch miestach veľký úspech, ktorý, veríme, že prispeje k rozvoju cestovného ruchu na Slovensku nielen počas blížiacej sa zimnej sezóny.