BRATISLAVA 24. januára (WBN/PR) – Na medzinárodnom veľtrhu cestovného ruchu ITF Slovakiatour predstavil online dovolenkový portál verne.sk rozšírenie populárnej mobilnej aplikácie pre dovolenkárov. Dovolenka online od verne.sk je po novom dostupná už aj pre majiteľov zariadení s operačným systémom iOS prostredníctvom Apple App Store.
Aplikáciu, uvedenú na konci leta minulého roku pre zariadenia s operačným systémom Android, si doteraz stiahlo už niekoľko tisíc používateľov a ich najväčší nárast očakáva verne.sk práve pred letnou dovolenkovou sezónou. Novinkou nie je iba dostupnosť pre iOS, ale aj vylepšené možnosti vyhľadávania.
Dovolenka online vyhľadáva pobyty pre viac než 120 destinácií celého sveta v ponukách slovenských, českých, rakúskych a nemeckých cestovných kancelárií. Okrem overenia aktuálnej dostupnosti porovná tiež ceny vybraných pobytov a navyše zobrazí konečnú cenu, ktorá zahŕňa aj všetky povinné poplatky. „Nehrozí teda, že po rezervácii dovolenky sa ukáže, že skutočná cena je kvôli skrytým príplatkom omnoho vyššia a užívateľ si v reálnom čase môže porovnať celkovú cenu rôznych CK,“ hovorí Pavol Mladý, riaditeľ online dovolenkového portálu verne.sk. Pomocou aplikácie je možné napríklad priamo pred výkladom CK s last minute ponukami overiť, či rovnaký pobyt nemá iná CK za výhodnejšiu cenu.
Aplikácia je k dispozícii cez Google Play pre mobilné telefóny s operačným systémom Android vo verzii 2.1 a vyšším a pre Apple zariadenia dostupná od verzie iOS 4.3. cez Apple App Store. Pre prácu s aplikáciou je potrebné pripojenie mobilného telefónu k Wi-Fi alebo mobilnému internetu.
Ovládanie je prispôsobené malým rozmerom displeja mobilného telefónu a maximálne zjednodušuje celý proces hľadania dovolenky. Stačí si vybrať destináciu a termín dovolenky. Medzi rozšírenými možnosťami je vyhľadávanie dovolenky podľa ďalších parametrov ako sú rozsah stravy, úroveň hotela, typ dopravy a podobne. Dovolenku je možné si ihneď priamo v aplikácii aj online rezervovať.
„Je to stále jediná aplikácia svojho druhu na Slovensku a s veľkým potenciálom rozvoja. Príkladom sú krajiny západnej Európy, napr. Veľká Británia, kde sa 8 % z online nákupov dovoleniek uskutoční prostredníctvom mobilného zariadenia a ich podiel ďalej narastá,“ hovorí Pavol Mladý.