Slovenská pošta čelí sťažnostiam od nespokojných ľudí. Doporučená zásielka prišla v rámci Bratislavy po 11 dňoch, tvrdí jedna z obyvateliek

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Zásielky, pošta
Reprofoto: TV Joj, www.noviny.sk
Tento článok pre vás načítala AI.

V poslednom období sa na Slovenskú poštu valí vlna sťažností od občanov, ktorí čelia problémom s nedoručenými alebo oneskorenými zásielkami, či dlho čakajú na doporučený list v rámci jedného mesta. Informuje TV Joj vo svojej reportáži zverejnenej na stránke Noviny.sk.

​„Čakala som doporučenú poštu z nemocnice, kedy pošta bola podaná tretieho a dostala som ju až 13-teho v rámci Bratislavy,“ povedala jedna z obyvateliek Bratislavy. Pošta k nej prišla po 11 dňoch, hoci je to autom k nej od pošty 8 minút, pešo pri pomalej chôdzi 30 až 40 minút.

Iní zákazníci sa sťažujú na situácie, keď boli doma, no napriek tomu našli v schránke oznámenie o neúspešnom doručení. Jednou z nich bola aj Bratislavčanka Svetlana, ktorá musela reklamovať objednané noviny. Nebol to však len tento prípad. V danej lokalite sa televízii sťažovali invalidi aj dôchodcovia. Ďalšia zákazníčka si dokonca musela vybojovať balík a donútiť zamestnankyňu pošty, aby ho pohľadala.

Pošta priznáva omeškanie zásielok

Slovenská pošta priznáva, že v niektorých prípadoch môže dôjsť k omeškaniu doručenia zásielok. Zásielky v Bratislave však doručuje štandardne a v termínoch.

​„V období zvýšenej chorobnosti, môže dôjsť k miernemu omeškaniu doručenia zásielky, a to pre dočasné obmedzenie personálnych kapacít zo zdravotných dôvodov v konkrétnom rajóne. Nejde o systémový problém,“ informovala Eva Peterová, špecialistka komunikácie Slovenská pošta.

Viacerí klienti však dostali od doručovateľov rovnakú odpoveď, že nemajú personál. ​„V Bratislave máme aktuálne voľných necelých 30 miest doručovateľov. Rovnako ako iné odvetvia, aj pošta v Bratislave dlhodobo rieši nedostatok kvalifikovaného personálu na niektoré pozície. To však neovplyvňuje plynulosť doručovania zásielok v hlavnom meste,“ doplnila Peterová.

Nedoručené zásielky nelikvidujú

Napriek tomu Slovenská pošta neeviduje nárast sťažností na nedodržanie lehoty či nedoručenie zásielky. Televízia však do redakcie dostala fotografie z viacerých pobočiek, na ktorých sú odfotené kopy nedoručených zásielok. Podľa vyjadrení niektorých zamestnancov ich mali údajne zlikvidovať či vyhodiť.

​„Dôrazne odmietame tvrdenia o likvidácii nedoručených zásielok. Naši doručovatelia sa vždy snažia doručiť doporučenú zásielku priamo do rúk adresáta. Často sa však stáva, že adresát je nezastihnutý – nie je doma, schránka alebo zvonček nie sú označené menom, resp. zvonček nefunguje, na zásielke nie je uvedený tel. kontakt na adresáta alebo adresát zásielku odmietne prevziať a podobne. Aj touto cestou preto prosíme našich zákazníkov, aby mysleli na to, že pre úspešné doručenie doporučenej zásielky je potrebná aj ich súčinnosť. Žltý lístok je znakom, že aj keď doručovateľ adresáta nezastihol a nemohol mu tak odovzdať zásielku, tá je zabezpečená a adresát si ju môže vyzdvihnúť na pošte, na čo má čas až 18 dní. Ak sa tomu zákazník chce vyhnúť, odporúčame stiahnuť si mobilnú aplikáciu Slovenskej pošty, ktorá umožňuje sledovať zásielku a zmeniť adresu aj termín doručenia podľa potrieb adresáta. Ak je zákazník presvedčený o tom, že doručovateľ sa ani nepokúsil doručiť zásielku, budeme mu vďační za tento podnet. Slovenská pošta garantuje kvalitu svojich služieb a v prípade takýchto individuálnych zlyhaní konkrétne prípady prešetríme a podnikneme potrebné nápravné kroky,“ tvrdí v reakcii Peterová.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Eva Peterová
Firmy a inštitúcie Slovenská pošta