Slovenská pošta je v hre o distribúciu diaľničných nálepiek

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Diaľnica, auto, cesta, vodič
Foto: Ilustračné foto SITA/Michal Burza

BRATISLAVA 3. januára (WEBNOVINY) – Distribúciu nových diaľničných nálepiek na rok 2012 bude zabezpečovať možno predsa len Slovenská pošta, a.s.

Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. totiž prehodnotila svoje rozhodnutie o vylúčení Slovenskej pošty z tendra na distribúciu nálepiek a vrátila ju späť do hry.

Stalo sa tak na základe žiadosti Slovenskej pošty o nápravu rozhodnutia diaľničiarov o jej vyradení zo súťaže.

„Slovenská pošta dnes (v utorok, pozn. red.) dostala oznámenie o výsledku vybavenia žiadosti o nápravu od Národnej diaľničnej spoločnosti. Verejný obstarávateľ akceptoval žiadosť Slovenskej pošty a uviedol, že na základe skutočností a dôkazov v nej uvedených ruší rozhodnutie o vylúčení Slovenskej pošty z verejnej súťaže a zaraďuje ju späť do procesu verejného obstarávania s okamžitou lehotou nápravy,“ informovala agentúru SITA vedúca odboru komunikácie Slovenskej pošty Bela Lisáková.

Najnižšia provízia

Diaľnica
Foto: SITA/Tomáš Benedikovič

Podľa neoficiálnych medializovaných informácií Slovenská pošta, ktorá má sídlo v Banskej Bystrici, žiadala za distribúciu diaľničných nálepiek najnižšiu províziu na úrovni 4,75 %. Ďalšie dve spoločnosti, Italmarket Slovakia, a.s. a Kon-Rad, spol. s r.o. so sídlom v Bratislave chceli za túto službu zhodne po 6 % z predaja nálepiek.

NDS v súčasnosti zabezpečuje predaj a distribúciu diaľničných nálepiek prostredníctvom firmy Italmarket Slovakia.

Tá si za to účtuje 6-percentnú províziu. Vzhľadom na neukončený tender a hroziace problémy s distribúciou nálepiek diaľničiari so spomínanou spoločnosťou uzavreli vlani 21. decembra dodatok k mandátnej zmluve. Podľa neho NDS pravdepodobne s firmou spolupracuje na predaji a distribúcii nálepiek, ktorými sa preukazuje zaplatenie úhrady aj na rok 2012. Uzatvorenie tohto dodatku nechcela Slovenská pošta komentovať. NDS na otázky o zabezpečení distribúcie nálepiek zatiaľ neodpovedala. Nálepky by však mali byť vodičom na predajných miestach k dispozícii.

Súťaž o distribútora nálepiek sa realizovala v súlade so zákonom

Paragraf
Foto: Ilustračné foto SITA

V závere vlaňajška NDS informovala, že distribúcia nových diaľničných nálepiek bude zabezpečená podľa zmluvných podmienok.

„NDS realizovala v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní súťaž na distribútora nálepiek a zároveň realizuje všetky potrebné úkony, aby boli diaľničné nálepky v predaji ešte pred začiatkom roka 2012. V tejto súvislosti tiež NDS vyvíja maximálne úsilie, aby eliminovala akékoľvek možné riziká, ktoré by mohli ohroziť predaj nálepiek na rok 2012,“ informoval agentúru SITA hovorca NDS Marcel Jánošík niekoľko dní pred Štedrým dňom.

Poslanec Ľubomír Vážny zo Smeru, ktorý na možné problémy s distribúciou diaľničných nálepiek koncom vlaňajška upozornil, považuje za dobré, že motoristi nepocítia zmätok pri nákupe nových nálepiek. „Avšak nezodpovedané otázky sa prejavia v chorých zmluvných vzťahoch a Čierny Peter ostane na strane štátu,“ uviedol exminister dopravy pre agentúru SITA. Pozastavil sa nad tým, ako je možné dodatkom predĺžiť ukončenú, čiže neplatnú zmluvu na distribúciu. Podľa neho súťaž na distribúciu nálepiek mala začať skôr.

NDS očakáva za vlaňajšok predaj 3,5 mil. diaľničných nálepiek a tržby okolo 46 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). „Odhadovaný počet predaných kusov diaľničných nálepiek na rok 2012 je približne 2,9 mil. kusov v celkovej hodnote 49 mil. eur bez DPH,“ uviedol Jánošík.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Ľubomír Vážny
Firmy a inštitúcie NDS Národná diaľničná spoločnosťSlovenská pošta