Slovenská pošta sa modernizuje, prichádza s novou elektronickou službou

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Pošta
Foto: ilustračné, SITA/Marko Erd.

Spoločnosť Slovenská pošta, a. s., po možnosti platby kartou všetkých bánk na svojich pobočkách či mobilnej aplikácii zavádza službu elektronickej Poštovej asistentky. Cez komunikáciu s ňou, resp. chatbotom, na internetových stránkach pošty môžu zákazníci získať odpovede na najčastejšie otázky, ale aj vyjadriť svoj názor na služby a produkty Slovenskej pošty. Ako štátna poštová spoločnosť v utorok informovala, ide o jej ďalšiu elektronickú službu v rámci stratégie Pošta 2020.

Poštová asistentka zároveň odbremeňuje zamestnancov pošty od operatívnej komunikácie so zákazníkmi, majú tak viac priestoru a času hlbšie analyzovať ich spätnú väzbu. Nový komunikačný nástroj je na webovej stránke pošty dostupný 24 hodín denne sedem dní v týždni.

Efektívne informovanie verejnosti

Generálny riaditeľ Slovenskej pošty Peter Helexa považuje kvalitu komunikácie za kľúčový parameter, ktorý určuje mieru spokojnosti ľudí – zákazníkov aj zamestnancov. „Verím, že týmto novým moderným spôsobom získame mnoho cenných informácií o predstavách zákazníkov, ako aj zamestnancov o smerovaní pošty a poštových služieb. Práve vďaka spätnej väzbe sa môže pošta neustále zlepšovať a byť ešte modernejšia,“ povedal Helexa.

Poštová asistentka sa zobrazí na úvodnej internetovej stránke www.posta.sk a ďalších často navštevovaných podstránkach. Zámerom je podľa spoločnosti čo najefektívnejšie informovať verejnosť, ale aj zisťovať spokojnosť a názory zákazníkov na vybrané služby a produkty.

Rovnaký spôsob komunikácie spúšťa Slovenská pošta aj v internom firemnom prostredí pre svojich zamestnancov. Sústredí sa najmä na interaktívnu komunikáciu v súvislosti s projektom zvyšovania spokojnosti zamestnancov a získavania priamej spätnej väzby. Dodávateľom chatbotu pre poštu je spoločnosť predu, s. r. o., ktorá podobný komunikačný nástroj dodala pre poisťovňu Dôvera, Ministerstvo vnútra Českej republiky, ale aj interne pre zamestnancov Českej pošty.

Rýchlejšia komunikácia s návštevníkmi

„V súčasnosti Poštová asistentka zámerne umožní komunikáciu len formou uzavretých otázok a odpovedí týkajúcich sa služieb a produktov Slovenskej pošty. Výhodou tohto prístupu je, že sa návštevník pri komunikácii nemusí zdržiavať, ako správne sformulovať otázku, keďže mu Poštová asistentka ponúkne niekoľko možných najčastejších odpovedí,“ uviedla hovorkyňa Slovenskej pošty Eva Rovenská.

Všetky informácie a názory bude pošta zaznamenávať a postupne vyhodnocovať s cieľom skvalitnenia a modernizácie služieb pre zákazníka a interne pre zamestnancov.

„Postupne plánujeme schopnosti Poštovej asistentky rozšíriť tak, aby sa stala plnohodnotným partnerom Zákazníckeho centra Slovenskej pošty v komunikácii so zákazníkom,“ dodala Rovenská.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Viac k osobe Eva RovenskáPeter Helexa
Firmy a inštitúcie Slovenská pošta