BRATISLAVA 24. augusta (WN/PR) – Slovenská pošta dosiahla aj napriek hospodárskej kríze v prvej polovici tohto roku zisk. Hospodárske výsledky spoločnosti za obdobie január až jún 2009 ho potvrdzujú na úrovni 1,55 milióna eur (46,695 mil. Sk). Celkové výnosy za prvý polrok 2009 predstavovali 154,473 mil. eur (4,65 mld. Sk).
Zisk spoločnosti ovplyvnilo okrem hospodárskej krízy aj októbrové rozhodnutie Európskej komisie, ktoré predčasne otvorilo trh fyzického doručovania tzv. hybridných zásielok konkurentom Slovenskej pošty. To viedlo k čiastočnému úniku výnosov v prospech alternatívnych doručovateľov bez toho, aby bol legislatívne stanovený alternatívny spôsob financovania univerzálnej poštovej služby.
„Teší nás, že sme pozitívny hospodársky výsledok dosiahli aj napriek kríze a bez akýchkoľvek štátnych dotácií. Jednoznačne chceme, aby Slovenská pošta bola prosperujúcim podnikom, a preto reagujeme na aktuálne výzvy a prijímame opatrenia smerujúce k výraznému znižovaniu nákladov,“ povedal generálny riaditeľ Slovenskej pošty Libor Chrást.
„Oceňujem výsledky práce manažmentu Slovenskej pošty v čase, keď celkový medziročný pokles tržieb v sektore poštových služieb a kuriérov dosiahol až 5,9 percenta,“ uviedol minister dopravy pôšt a telekomunikácií Ľubomír Vážny.
Celkové výnosy Slovenskej pošty, a.s. od januára do konca júna napriek hospodárskej kríze poklesli len o 1,9 percenta v porovnaní s minulým rokom. Tento pokles je nižší v porovnaní s inými európskymi poštovými a logistickými operátormi, či v porovnaní s väčšinou finančných inštitúcií.
Slovenská pošta ku koncu polroka zamestnávala 15 094 zamestnancov, pričom ich priemerná mzda predstavovala 589,87 eura. Medziročne im tak mzdy vzrástli o 2,9 percenta, najmä vplyvom vyplatených odmien za projekt zavedenia eura zrealizovaný na prelome rokov. V tomto roku by kumulatívne mala priemerná mzda vzrásť o 1,3 percenta, čo je však podmienené rastom produktivity práce.
Hlavným cieľom pošty je zlepšovanie služieb pre zákazníkov s dôrazom na efektivitu. S dosiahnutím tohto cieľa úzko súvisí plánované úplné vybavenie všetkých priehradok pôšt počítačovým systémom, projekt doručovacích centier či franchising pôšt. Tieto opatrenia by mali viesť k celkovému zlepšeniu procesov v prospech zákazníkov Slovenskej pošty.
O spoločnosti
Slovenská pošta vznikla 1. januára 1993 a začiatkom októbra 2004 sa pretransformovala na akciovú spoločnosť so 100-percentnou účasťou štátu. Od svojho vzniku hospodári samostatne a nedostáva dotácie zo štátneho rozpočtu. Ratingová agentúra Moody’s udelila Slovenskej pošte už druhý rok za sebou rating úverového rizika na úrovni Aaa.sk, čo je najvyššia možná úroveň. V roku 2008 spoločnosť získala aj certifikáty, ktoré potvrdzujú zavedenie a udržiavanie systému manažérstva kvality a systému environmentálneho manažérstva, zodpovedajúce požiadavkám normy STN EN ISO 9001: 2001a STN EN ISO 14001:2005. Spoločnosť je taktiež držiteľom prestížnej ceny HR Gold za inovatívny projekt v personalistike.
Pre viac informácií kontaktujte odbor komunikácie:
Juraj Danielis
Vedúci oddelenia externej a internej komunikácie
Tel.: +421 2 260 101 580
danielis.juraj@slposta.sk