Slovenská pošta, a. s., vykonáva rozsiahlu údržbu svojich informačných systémov. Dôvodom jej trvania od piatka 3. januára od 20:00 do rána 7. januára je presun existujúceho dátového centra do nových IT priestorov.
„V tomto období budú všetky informačné systémy Slovenskej pošty vypnuté a nebudú dostupné žiadne poštové služby, BalíkoBOXy, funkcionality mobilnej aplikácie ani internetová stránka Slovenskej pošty,“ uviedla hovorkyňa Slovenskej pošty Eva Rovenská.
„Zároveň budú celoplošne všetky pobočky Slovenskej pošty zatvorené, pričom v tomto termíne ide len o 223 pôšt,“ priblížila.
Služby budú dostupné od rána 7. januára
Údržba informačných systémov je podľa Slovenskej pošty naplánovaná počas víkendu a štátneho sviatku, kedy je štandardne viac ako 85 percent jej pobočiek mimo prevádzky a v súlade s poštovými podmienkami a licenciou spoločnosť nedoručuje zásielky.
Slovenská pošta pred Vianocami prijme viac ako milión zásielok denne, vydala viacero odporúčaní
Všetky služby, ktoré Slovenská pošta štandardne poskytuje, budú znovu dostupné od utorka rána 7. januára, a to v závislosti od obnovy prevádzky dátového centra. „Prevádzka dátového centra Slovenskej pošty nie je verejnosti prístupná a podlieha špeciálnemu bezpečnostnému režimu,“ poznamenala Rovenská.
Vybudovanie efektívnejšieho dátového centra
Procesy, ktoré eviduje zákazník pred poštovou priehradkou, sú podľa spoločnosti automatizované a prepojené informačnými systémami IT infraštruktúry cez celé Slovensko. Ide o sieť vyše 1 500 pobočiek a niekoľko desiatok ďalších útvarov Slovenskej pošty.
„Všetky elektronické služby sú zabezpečované cez informačné systémy, ktoré sa sústreďujú v dátovom centre Slovenskej pošty. Pôvodné dátové centrum bolo vybudované pred dvadsiatimi rokmi. Modernizácia služieb, a teda aj ich procesov so sebou priniesla potrebu rozsiahlej technickej údržby IT spojenej s vybudovaním efektívnejšieho dátového centra a presunom existujúcich zariadení do nových priestorov a prevádzky,“ priblížila Rovenská.