BRATISLAVA 20. februára (WBN/PR) – Deodorant zabíjajúci CO2, zubná pasta s regulátorom chuti, sprej na popletené káble či špeciálna HI-TEC guľa na 500 pracích dávok. To všetko môže byť pod-ľa študentov, ktorí sa zapojili do šiesteho ročníka projektu Henkel Innovation Challenge, reálnym výrobkom už v roku 2050. Spoločnosť Henkel Slovensko zorganizovala 5. februára národné kolo súťaže. Odborná porota vybrala najlepší produkt budúcnosti, ktorý by raz Henkel podľa študentov mohol vyvinúť. Víťazná dvojica bude v marci reprezentovať Slovensko v Číne.
Henkel Innovation Challenge je súťaž určená pre študentov, ktorí majú možnosť pod odborným vedením profesionálov z firmy Henkel navrhnúť inovatívny produkt pre jednu z troch divízii podnikania spoločnosti Henkel: Lepidlá Technológie, Beauty Care a Pracie a čistiace prostriedky. Novinka by pritom mala byť založená na myšlienke trvalej udržateľnosti alebo by to mala byť technológia pre nový výrobok, ktorý by zodpovedal vízii a požiadavkám spotrebiteľov v roku 2050.
Motta aktuálneho šiesteho ročníka projektu „Vytvor viac, spotrebuj menej“ sa slovenskí študenti v šiestich tímoch národného kola zhostili podľa odbornej poroty, riaditeľov troch divízií spoločnosti Henkel, veľmi dobre. „Táto súťaž je pre študentov výbornou príležitosťou spoznať prostredie biznisu. Pre nás je dôležité, aby sme zistili, čo by mladšia generácia chcela, vedela a mohla v budúcnosti na trh priniesť,“ hovorí riaditeľ divízie Beauty Care Pavel Tomko.
Prvenstvo si v slovenskom finále vybojovali najmladšie účastníčky v súťaži Mária Fečíková a Petra Jursová s revolučnou pastou s regulátorom chuti Vademecum Control Your Taste. Pasta by sa mala pri každodennom použití postarať o zdravší životný štýl. „Dostali sme príležitosť aplikovať teoretické poznatky zo školy do praxe. Dalo nám to skutočne veľa,“ hovoria víťazky slovenského kola súťaže Henkel Innovation Challenge. „Dievčatá boli veľmi aktívne, samé prichádzali so zaujímavými myšlienkami a každý impulz od nás ďalej kreatívne rozvíjali,“ hovorí Diana Šmehylová, ktorá spolu s Michalom Rolkom študentky pri príprave projektu odborne viedla.
Medzinárodné kolo súťaže sa prvýkrát uskutoční mimo Európy – v Číne, domovskej krajine minuloročných víťazov. Tu si 18. – 20. marca zmeria slovenský tím sily s ďalšími talentovanými študentmi z celého sveta. Na absolútneho víťaza čaká cesta okolo sveta v hodnote 10 000 eur. Tímy na druhom a treťom mieste získajú cestovné poukážky v hodnote 4 000 a 2 000 eur. Všetky tri víťazné dvojice sa navyše osobne stretnú aj s Kasperom Rorstedom, predsedom predstavenstva spoločnosti Henkel.
Finančná odmena nemusí byť jediným lákadlom pre účasť v súťaži Henkel Innovation Chal-lenge. „Minuloročný víťaz Jakub Bíreš sa momentálne uchádza o platenú prax pre našu spoločnosť v Düsseldorfe. V prípade neúspechu v Nemecku budeme spoločne uvažovať nad pozíciou u nás na Slovensku,“ prezrádza koordinátorka projektu Radka Karabellyová z oddelenia ľudských zdrojov spoločnosti Henkel Slovensko a dodáva: „Zúčastniť sa môže každý s dobrým nápadom. Stačí navrhnúť projekt a prihlásiť sa. S ostatnými náležitosťami už študentom pomôžeme my. Zaujímavý projekt dostane mentora, ktorý ho bude viesť až do semifinále.“
Sprej na popletené káble, deodorant zabíjajúci CO2, šampón na vlasy s mesačnou starostlivosťou bez umývania, prací produkt na báze baktérií, ktorý neznečisťuje vodu aj špeciálna HI-TEC guľa na 500 pracích dávok o cestu okolo sveta nezabojujú, no v slovenskom národ-nom finále skončili s veľkou pochvalou. „Väčšina projektov bola veľmi dobre spracovaná, ale u niektorých som očakával detailnejšie premyslenie argumentov. Víťazný projekt bol v porovnaní s ostatnými najlepší v kategóriách kreativita nápadov, prezentácia a reálnosť argumentov. Na víťazky však čaká ešte veľa práce, aby mohli konkurovať svojim súperom v Šanghaji,“ hodnotí Jiří Doležal, riaditeľ divízie Lepidlá Technológie, ktorý bude Petru a Máriu ďalej odborne viesť a pocestuje s nimi aj do Číny.