BRATISLAVA 13. novembra (WebNoviny.sk) – Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) oficiálne začala prevádzku nového responzívneho predajného systému.
Ako národný osobný vlakový dopravca v utorok informoval, pre cestujúcich prináša jednoduchší, intuitívnejší a komfortnejší spôsob nákupu cestovných dokladov.
Ďalšia zo skladačiek v modernizácii
„Zľavnený lístok bude možné kúpiť si v menšom počte krokov, rôzne tarify a produkty si cestujúci zabezpečia v jednom kroku. Aby sme zákazníkom umožnili postupné zorientovanie sa v novom systéme, k dispozícii bude zároveň aj pôvodná verzia,“ uviedol riaditeľ odboru komunikácie a hovorca ZSSK Tomáš Kováč. Dopravca to považuje za štandard pri zavádzaní nových technológií.
Prímestské vlaky v okolí hlavného mesta si aj v októbri získali nových cestujúcich. Priemerné meškanie nových vlakov kleslo na 2,7 minúty
ZSSK 6. novembra už začala ostrú prevádzku prvej fázy mobilnej aplikácie. Predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký v októbri povedal, že mobilná aplikácia a nový predajný systém sú len ďalšou zo skladačiek v modernizácii spoločnosti, pripravených do budúcnosti. Očakáva, že to výrazne zjednoduší on-line nákupný proces.
Väčší komfort zákazníkov
Za deväť mesiacov tohto roka bolo cez internet predaných takmer 4,5 milióna cestovných dokladov, čo je medziročne viac o takmer 50 %. „Zjednodušenie predaja cestovných dokladov je jednou z priorít ZSSK a prezradil nám to aj prieskum zákazníckej spokojnosti. Nielen v oblasti digitalizácie chceme viac vychádzať našim zákazníkom v ústrety a prinášať im väčší komfort od nákupu lístka až po spätnú väzbu pre nás,“ priblížil podpredseda predstavenstva a riaditeľ úseku ekonomiky a informačného manažmentu ZSSK Patrik Horný.
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005. Je jednou z troch nástupníckych spoločností bývalých jednotných železníc. Má základné imanie 212,44 mil. eur a jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy a výstavby SR. Spoločnosť vykonáva osobnú dopravu vo verejnom záujme na základe objednávky štátu a od decembra 2016 opäť prevádzkuje komerčné IC vlaky bez podpory štátu.