Slovensko je pre cudzincov atraktívnejšie, návštevnosť stúpa

Pre našu malú krajinu môže byť dobrou správou dvojciferný rast cestovateľov zo západnej Európy, zo Spojeného kráľovstva, Talianska a Francúzska. Viac dovolenkárov prišlo aj z USA či Austrálie.
Na Hlavnej stanici pribudol nový infostánok
Na bratislavskej Hlavnej stanici je návštevníkom až do konca augusta 2014 k dispozícii mobilný informačný stánok ponúkajúci množstvo informácií o top atraktivitách mesta či o možnostiach ubytovania a trávenia voľného času. Bratislava, 7. júl 2014. Foto: SITA/Katarína Ácelová

BRATISLAVA 29. augusta (WEBNOVINY) – Návštevnosť Slovenska vzrástla medziročne za prvých šesť mesiacov tohto roka o takmer 10 percent. Našu krajinu si za svoju dovolenkovú destináciu zvolilo 1,894 milióna cestovateľov. Vyplýva to z údajov Štatistického úradu SR, o ktorých informovala Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR).

Turistov pribudlo z Rakúska i Číny

Zo zahraničia prišlo 734-tisíc návštevníkov, čo je o 10,4 percenta viac. Domácu dovolenku zvolilo 1,16 milióna Slovákov pri raste o 9,5 percenta. Zvýšenie si pripísali všetky hlavné krajiny, z ktorých chodí na Slovensko najviac dovolenkárov. Český trh narástol o 9,4 percenta, poľský o 4,1 percenta, nemecký rástol dvojciferne o 13,7 percenta, rakúsky o výrazných viac ako 22 percent a maďarský o 12 percent.

Podľa SACR je veľmi dobrou správou dvojciferný rast cestovateľov zo západnej Európy, zo Spojeného kráľovstva o 42 percent, z Talianska o 17 percent a z Francúzska o viac ako 21 percent. Z USA prišlo o 23 percent viac dovolenkárov, z Austrálie o 29 percent a nárast turistov z Číny zaznamenala agentúra až o 115 percent.

Slovensko zarobilo o milióny viac

Vysoký rast návštevnosti znamená, že prvý polrok položil podľa SACR veľmi dobrý základ pre nový rekord. Za sledované obdobie už prišlo viac cestovateľov aj ako v rekordnom roku 2013. Viac návštevníkov sa prejavilo aj v raste príjmov z cestovného ruchu. Za prvých šesť mesiacov to podľa údajov Národnej banky Slovenska bolo už 924 miliónov eur, čo je o 27 miliónov eur viac ako za rovnaké obdobie minulého roka.

„V rámci reklamného mixu sme využili aj online kampane na vyhľadávačoch Google a YouTube, ktoré odkazovali na portál www.slovakia.travel. Na portál smerujú aj odkazy v reklamných spotoch. Za prvých sedem mesiacov tohto roka ho navštívilo už viac ako 1,2 milióna záujemcov o informácie o dovolenkových možnostiach na Slovensku,“ informovala generálna riaditeľka SACR Marta Kučerová.

Firmy a inštitúcie: SACR Slovenská agentúra pre cestovný ruch

Ďalšie k téme

Odporúčané