BRATISLAVA 10. apríla (WEBNOVINY) – Vďaka smiechu sa ľudia cítia šťastnejší, zdravší a sú sexuálne aktívnejší. Smiech tiež ľuďom pomáha udržať si fyzickú i duševnú rovnováhu a harmóniu vo vzťahoch.
Vyplýva to zo štúdie spoločnosti Viacom International Media Networks, ktorá zverejnila zistenia svojho najnovšieho prieskumu s názvom Power of Laughter (Sila smiechu).
Usmievaví ľudia častejšie cvičia
Ide o dvojfázovú štúdiu realizovanú v dvanástich krajinách. V prvej fáze skúmali vplyv smiechu na duševnú pohodu ľudí, v druhej fáze sa venovali skúmaniu, o koľko sa zvýši zapojenie divákov do programu, keď sledujú humorný alebo zábavný obsah. Druhú fázu prieskumu zabezpečovala spoločnosť GfK pomocou vlastného nástroja GfK EMO Scan, ktorý sleduje jemné pohyby tváre a rozpoznáva emocionálne reakcie ľudí na vizuálne stimuly.
„GfK EMO Scan využíva presné algoritmy, pomocou ktorých odhaľuje a analyzuje emócie v reálnom čase. Tento systém zachytáva spontánne reakcie spotrebiteľov priamo u nich doma a používa k tomu ich webovú kameru (s ich súhlasom), ktorá sleduje pohyby tváre pri sledovaní televíznych programov a reklamy. Vďaka tomu dosahujeme pri meraní emocionálnych reakcií vysokú presnosť,” uviedla Julia Lamaison z GfK.
Výsledky prieskumu ukázali, že až 63 percent účastníkov, ktorí sa pravidelne smejú, považujú svoju hmotnosť za vyhovujúcu. Títo ľudia tiež častejšie cvičia v porovnaní s tými, ktorí sa usmievajú iba občas.
S úsmevom na perách je pohľad na svet pozitívnejší
Často sa usmievajúci majú až o 30 percent pozitívnejší pohľad na svet. Tridsaťsedem percent z nich tiež uviedlo, že sledovanie zábavných televíznych programov im dokáže zlepšiť náladu a až 68 percent pravidelne sa smejúcich tvrdí, že sú spokojní so svojou prácou. Sedemdesiatdva percent z nich dokonca povedalo, že sú zo svojej práce nadšení.
Tí, čo sa často usmievajú, majú tiež o 50 priateľov viac, ako tí, ktorí sa smejú nepravidelne. Tridsaťdva percent tiež popísalo svoj sexuálny život ako dobrý. „Výsledky nám urobili veľkú radosť, potvrdili totiž, že smiech je naozaj tým najlepším liekom pre myseľ, telo aj dušu človeka, a že sledovanie vtipného alebo zábavného obsahu naozaj zvyšuje pozitívne zapojenia diváka,“ vyjadril sa Christian Kurz zo spoločnosti Viacom International Media Networks.
Informácie agentúre SITA poskytla Lucia Rumanová zo spoločnosti GfK.