Od pondelka 3. mája budú pobočky Sociálnej poisťovne k dispozícii pre všetkých klientov, ktorí sa rozhodnú riešiť si svoje záležitosti osobne, v štandardných úradných hodinách.
Podľa COVID semaforu začnú pobočky pracovať v zelenom režime za dodržiavania prísnych hygienických a bezpečnostných opatrení. Sociálna poisťovňa o tom informovala v tlačovej správe.
Potrebný bude negatívny test
Podmienkou vstupu klientov na pracoviská Sociálnej poisťovne bude negatívny test nie starší ako sedem dní, doklad o zaočkovaní či potvrdenie o prekonaní ochorenia COVID-19.
„V interiéroch pobočky sa bude môcť zdržiavať v jednom momente limitovaný počet osôb (1 osoba na 15 metrov štvorcových), preto vstup na pracoviská Sociálnej poisťovne budú usmerňovať jej zamestnanci,“ uviedla poisťovňa.
Otcom sa zjednoduší možnosť požiadať o materskú dávku, Sociálna poisťovňa zmenu víta
Základné preventívne opatrenia, teda nosenie respirátora, dodržiavanie dvojmetrového odstupu a dezinfikovanie rúk pri vstupe rovnako zostávajú v platnosti.
Hotovosť nebudú prijímať
„Pokladnice v pobočkách Sociálnej poisťovne nepreberajú hotovosť, klient má možnosť zaplatiť kartou alebo bezhotovostným bankovým prevodom,“ upozornila poisťovňa.
Sociálna poisťovňa vyplatila počas koronakrízy vyše 1,3 milióna pandemických dávok
Klientom pri komunikácii s pobočkou naďalej odporúča uprednostniť elektronický kontakt – využiť elektronické formuláre, e-schránku, prípadne kontaktovať svoju pobočku e-mailom alebo telefonicky.
V nevyhnutných prípadoch možno využiť zaslanie poštou alebo vhodiť zásielku do schránky umiestnenej pri vstupe do pobočky.