Viaceré pobočky Sociálnej poisťovne sa počas tohto týždňa pre šírenie pandémie koronavírusu ocitli v oranžovom alebo v červenom režime fungovania. Sociálna poisťovňa preto upozorňuje klientov, aby si pred prípadnou plánovanou návštevou svojej pobočky preverili, v akom režime funguje.
Situácia sa mení každý deň a aktuálnu informáciu o fungovaní pobočiek vždy nájdu na webovej stránke SP v časti Covid semafor pre fungovanie pobočiek. Poisťovňa o tom informuje v tlačovej správe.
Pobočku fungujú v sprísnenom režime
K 9. októbru tohto roka sú v oranžovom režime zaradené pobočky Bratislava (vrátane vysunutých pracovísk Bratislava IV, Bratislava V, pracovisko ESO v Klientskom centre, Pezinok, Malacky, Senec), Senica (aj pracovisko Holíč), Michalovce, Vranov nad Topľou a Čadca.
Najhoršia situácia s COVID-19 je na Orave. Alkohol a oslavy povyšujú nad ľudský život
V červenom režime sú pobočky Bardejov, Prievidza, Trebišov, Martin, Dunajská Streda, Dolný Kubín a pracoviská SP v Tvrdošíne a Námestove. Vysunuté pracoviská v Štúrove a v Stropkove sú aktuálne zatvorené.
Pobočky a pracoviská poisťovne, ktoré sú mimo zeleného (štandardného) režimu – čiže „oranžové“ a „červené“ pobočky – majú sprísnený režim fungovania a výrazne obmedzený osobný kontakt s klientom.
Klientom odporúča elektronický kontakt
Sociálna poisťovňa preto odporúča, aby klienti využívali predovšetkým elektronický kontakt – zasielali z webovej stránky Sociálnej poisťovne dostupné elektronické formuláre najmä pri žiadostiach o ošetrovné, používali svoju e-schránku, prípadne kontaktovali pobočky poisťovne e-mailom alebo telefonicky.
„V nevyhnutných prípadoch môžu využiť zaslanie poštou alebo vhodenie zásielky do schránky umiestnenej pri vstupe do pobočky. Pre otázky a poradenstvo majú klienti k dispozícii aj Formulár pre otázky a Informačno-poradenské centrum SP,“ dodala poisťovňa