Sociálna poisťovňa sprístupní zamestnávateľom niektoré informácie o ich zamestnancoch

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Sociálna poisťovňa
Foto: ilustračné, SITA/Jozef Jakubčo

Sociálna poisťovňa bude od začiatku budúceho roka zamestnávateľovi elektronicky sprístupňovať niektoré informácie o jeho zamestnancovi.

Pôjde o údaje, ktoré sú potrebné na určenie obdobia, počas ktorého nie je zamestnanec povinný platiť poistné na sociálne poistenie z dôvodu, že bol uznaný za dočasne práceneschopného alebo sa osobne a celodenne stará, resp. ošetruje osobu, na ktorú si uplatňuje nárok na ošetrovné alebo poberá materské.

Zavádza sa novela zákona

Ako v tlačovej správe uviedla Sociálna poisťovňa, zmeny od 1. januára 2021 zavádza parlamentom schválená novela zákona o sociálnom poistení.

Tieto informácie Sociálna poisťovňa zamestnávateľom sprístupní v systéme elektronických služieb.

Sociálne poistenie musia platiť

Zamestnanec, ktorý je v čase krízovej situácie uznaný za dočasne práceneschopného a počas tohto obdobia čerpá dovolenku alebo vykonáva prácu z domu, podľa novej legislatívnej úpravy nemá vylúčenú povinnosť platiť poistné na sociálne poistenie.

„Inak povedané, zamestnanec a jeho zamestnávateľ sú povinní platiť poistné na sociálne poistenie v období, v ktorom je v čase krízovej situácie zamestnanec uznaný za dočasne práceneschopného a súčasne vykonáva prácu z domu alebo čerpá dovolenku,“ upozornila poisťovňa.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať