Sociálna poisťovňa od začiatku septembra zriadila Centrum hodnotenia kvality a reklamácií. Pre agentúru SITA to uviedol hovorca poisťovne Martin Kontúr.
Adaptačná a analytická fáza
Činnosti centra sú podľa neho aktuálne v adaptačnej a analytickej fáze, ktorá bude trvať do konca tohto roka.
Sociálna poisťovňa zinkasovala od pracujúcich rekordnú sumu odvodov, čakajú ich vyššie dávky
Ide o špecializované pracovisko v Starej Ľubovni s celoslovenskou pôsobnosťou spracovávajúce podania, ktoré majú charakter hodnotenia na prácu pobočky, žiadosti o nápravu, podnetu alebo návrhu, prípadne v ktorom klient vyjadruje nespokojnosť alebo reklamuje určité skutočnosti.
„Ide o podania, ktoré nie sú sťažnosťou v zmysle zákona o sťažnostiach, ale je potrebné zabezpečiť ich promptné vybavenie,“ uviedla poisťovňa.
Plná prevádzka od 1. januára
V centre pracuje šesť zamestnancov. Plnú prevádzku pracoviska poisťovňa spustí od 1. januára budúceho roka, keď klientom sprístupní tiež možnosť podania takéhoto typu podnetu cez webový formulár.
Zamestnanec vybavujúci podanie zvolí optimálnu formu vybavenia podania, aby objektívne preskúmal skutočnosti uvádzané klientom, následne bude hodnotiť kvalitu práce pobočiek, prostredníctvom analyzovania zistených skutočností. Tieto dáta bude poisťovňa štatistiky spracovávať. Následne môže odporučiť prijatie opatrení na nápravu stavu alebo zlepšenie procesov.
„Klient bude priebežne informovaný o zaevidovaní a vybavovaní podania centrom. Prínos vidíme v zabezpečení riešenia problému klienta, tiež v získavaní cenných dát o práci pobočiek a o možnostiach zlepšenia v rámci činnosti Sociálnej poisťovne,“ dodala poisťovňa.