BRATISLAVA 21. februára (WBN/PR) – Spoločnosť Henkel zverejnila svoju Správu o udržateľnosti za rok 2013. Správa podrobne popisuje zásadný pokrok, ktorý spoločnosť Henkel dosiahla v minulom roku v oblasti životného prostredia a sociálnej oblasti. Jedným z rozhodujúcich aspektov je aktívne zapájanie a vzdelávanie zamestnancov po celom svete. V poradí 23. správa zdôrazňuje aj udržateľné inovácie výrobkov. Všetky snahy spoločnosti Henkel smerujú k splneniu jej dlhodobého cieľa, ktorým je strojnásobiť efektívnosť vo využívaní zdrojov do roku 2030.
Spoločnosť Henkel pred dvomi rokmi predstavila svoju Stratégiu udržateľnosti, v ktorej si stanovila dlhodobý cieľ „dosiahnuť viac s menšou spotrebou“ a do roku 2030 trojnásobne zvýšiť efektívnosť využívania zdrojov. V snahe splniť tento ambiciózny cieľ sa spoločnosť Henkel aj minulý rok sústredila na hľadanie riešení na podporu udržateľného rozvoja. Súčasťou jej snaženia bol vývoj inovatívnych produktov, spoločné projekty realizované s partnermi z občianskej spoločnosti, priemyslu i politickej sféry ako aj početné iniciatívy v oblasti udržateľnosti, do ktorých sa zapojilo približne 47 000 zamestnancov spoločnosti na celom svete. „Príklady, ktorá uvádza Správa o udržateľnosti, ukazujú, že sme na dobrej ceste dosiahnuť naše ciele,“ hovorí Kathrin Menges, výkonná viceprezidentka pre ľudské zdroje a predsedníčka Rady spoločnosti Henkel pre udržateľný rozvoj.
„Kľúčovým faktorom nášho úspechu je, aby naši zamestnanci myšlienku udržateľného rozvoja chápali a zdieľali. Práve preto sme problematiku udržateľného rozvoja začlenili do našich programov interného vzdelávania a ich súčasťou zostane aj naďalej.“
Medzi takéto programy patria školenia v oblasti bezpečnosti na pracovisku, ako aj špeciálne pokročilé vzdelávacie programy pre junior manažérov na rozvíjajúcich sa trhoch. Jednou z najdôležitejších iniciatív v tomto smere bol v roku 2013 program „Ambasádori v udržateľnosti“. V rámci tohto programu sa zamestnanci spoločnosti Henkel naučia, ako kompetentne vysvetliť význam udržateľného rozvoja svojim spolupracovníkom, dodávateľom, zákazníkom, spotrebiteľom či žiakom na školách. Od spustenia programu v roku 2012 Henkel vyškolil približne 1 500 ambasádorov udržateľného rozvoja, ktorí sa o svoje poznatky a skúsenosti podelili s viac ako 15 000 žiakmi a študentmi v 25 krajinách.
Okrem špecializovaných školení pre zamestnancov sme v minulom roku venovali veľkú pozornosť riadeniu udržateľných inovácií. Inovácia produktov hrá zásadnú úlohu, ak chceme dosiahnuť, aby zvyšovanie kvality života viedlo k nižším nárokom na zdroje. Je potrebné, aby udržateľné inovácie rovnakou mierou spĺňali kritériá kvality, ekologickosti a spoločenskej zodpovednosti, napríklad prostredníctvom znižovania množstva surovín používaných pri výrobe či energie potrebnej pri používaní výrobkov. Henkel tieto otázky rieši v úzkej spolupráci so svojimi partnermi v rámci celého hodnotového reťazca. Častou formou spolupráce sú zmluvy o spolupráci s dodávateľmi alebo projekty realizované spoločne so zákazníkmi a maloobchodnými predajcami.
Jednou zo silných stránok spoločnosti Henkel je, že jej stratégia je nastavená v súlade s udržateľným rozvojom. Spoločne s jej schopnosťami inovácie to spoločnosti umožňuje ďalej si posilňovať vedúce postavenie v oblasti udržateľnosti, ktoré bolo aj v roku 2013 opäť potvrdené jej vysokým umiestnením v medzinárodných hodnoteniach. Už siedmy rok po sebe bola spoločnosť Henkel podľa indexu udržateľnosti Dow Jones Sustainability Index označená za lídra vo svojom odvetví. Trinásť rokov nepretržite je spoločnosť zaraďovaná do medzinárodného etického indexu FTSE4Good a šiestykrát po sebe sa umiestnila medzi najetickejšími spoločnosťami sveta.
Aj tieto úspechy, ktoré spoločnosť Henkel dosiahla v oblasti udržateľnosti v roku 2013, sú potvrdením jej neustáleho úsilia o zvyšovanie efektívnosti a bezpečnosti. Za posledných jedenásť rokov sa spoločnosti napríklad podarilo znížiť spotrebu vody o 51 %, energií o 44 % a produkciu odpadu na tonu výroby o 47 %. Počet pracovných úrazov sa v rovnakom období znížil o 90 %.