Stredná škola v Cincinnati, štát Ohio, sa chystá študentom za pravidelnú dochádzku, vzorné správanie a písanie domácich úloh platiť. Cieľom je zvýšiť ich šance na kompletné ukončenie školy a zabezpečenie lepšej budúcnosti.
Dohn Community High School plánuje študentom vyšších ročníkov platiť 25 dolárov a študentom nižších ročníkov 10 dolárov týždenne. Väčšina študentov školy žije v chudobe alebo sa o ne stará iba jeden rodič. „Cieľom je dokončenie štúdia. Snažíme sa urobiť všetko preto, aby deti dosiahli plnohodnotné vzdelanie,“ uviedol zástupca školy Kenneth Furrier.

Na „výplaty“ študentov sa škola nechystá použiť štátne peniaze. Furrier uviedol, že od dvoch súkromných darcov a niekoľkých charitatívnych organizácii sa im na program podarilo vyzbierať 40-tisíc dolárov a ďalšie peniaze ešte zháňajú.
Až 90 percent detí spĺňa nároky na obed zadarmo alebo za zníženú cenu, v mnohých rodinách sú zároveň jedinou zárobkovo činnou osobou, čo však vykonávajú na úkor školy. „Hovoríme študentom, že školu by mali považovať za svoju prácu a na to nám zväčša odpovedajú, že nedostávajú žiaden plat. Teraz ho dostanú,“ povedal Furrier.
Podobné programy však nie sú v USA úplnou novinkou. V niektorých štátoch ako New York, Illinois, Pensylvánia či Texas fungujú už od roku 1990. Podľa výskumu Harvardovej univerzity, ktorý uskutočnil Ronald Fryer v roku 2010, programy platiace študentom za dochádzku, dobré správanie, nosenie uniforiem a robenie domácich úloh, mali pozitívny vplyv na schopnosti čítania a komunikácie študentov. Skutočnosť, že väčšina študentov nepochopila dlhodobé ciele programu – a to zabezpečenie ich lepšej budúcnosti vďaka dobrému vzdelaniu, nezohrávala pri hodnotení žiadnu rolu. Program na strednej škole v Cincinnati odštartoval v polovici februára a jeho úspech či neúspech bude možné zmerať už v priebehu letných prázdnin.
http://cnews.canoe.ca