BRATISLAVA 9. októbra 2017 (WBN/PR) – Tohtoročnou témou Svetového dňa duševného zdravia (10. október), ktorý už po 25-krát vyhlásila Svetová federácia za duševné zdravie, je duševné zdravie na pracovisku. Aj preto sa Slovenská sporiteľňa rozhodla od októbra sprevádzkovať nepretržitú telefonickú Linku pomoci. Na riešenie svojich súkromných aj pracovných problémov ju môžu využiť všetci zamestnanci banky.
„V dnešnom uponáhľanom svete sme pod neustálym tlakom v práci a aj doma. Preto sme sa rozhodli pre zamestnancov Slovenskej sporiteľne vytvoriť priestor, kde budú môcť anonymne zdieľať svoje problémy a nájsť odbornú pomoc v situáciách, ktoré len ťažko zvládnu vlastnými silami. Tento priestor vhodne dopĺňa všetky naše formy starostlivosti o zamestnancov,“ povedala Andrea Borguľová, riaditeľka ľudských vzťahov v Slovenskej sporiteľni.
Ako funguje Linka pomoci?
- dostupná nepretržite 365 dní v roku každú hodinu,
- je anonymná, garantuje nezávislé poradenstvo a manažment krízových udalostí voči zasiahnutým,
- zamestnanci na ňu volať s akýmkoľvek zaťažujúcim alebo nezvládnuteľným problémom (napr. úmrtie v rodine, ťažký úraz, oznámenie vážnej zdravotnej diagnózy, autonehody rodinných príslušníkov, domáce násilie, partnerské problémy, prípadne vzťahové problémy na pracovisku, či neúmerný pracovný stres a pod.),
- nezisťuje identitu volajúceho,
- v prípade vzniku rizika život ohrozujúceho stavu, prípadne vzniku situácie odporujúcej zákonnosti, spolupracuje so zložkami integrovaného záchranného systému v zmysle zákonných platných noriem.
Linku pomoci prevádzkuje spoločnosť Remedy, ktorá poskytuje komplexné riešenia starostlivosti o zamestnancov najmä v oblasti zdravia. Tá garantuje, že zamestnanci, ktorí Linku pomoci využijú, dostanú v krízových situáciách odbornú psychologickú podporu a zostanú v absolútnej anonymite.