Takmer 30 percent Slovákov sa vyhýba kontaktu s predavačom. Samoobslužné nakupovanie získava čoraz väčšiu popularitu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Samoobslužné pokladne
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com
Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
  • Chapters
  • descriptions off, selected
  • captions and subtitles off, selected
    Reklama
    Tento článok pre vás načítala AI.

    Takmer štyridsať percent Slovákov nakupuje alebo platí pri samoobslužnom automate aspoň raz týždenne. Devätnásť percent Slovákov nakupuje samoobslužne každý deň a trinásť percent využíva automatické nakupovanie dokonca niekoľkokrát denne. Vyplýva to z prieskumu Ipsos pre Global Payments a Visa do ktorého sa zapojilo niečo vyše tisíc slovenských spotrebiteľov.

    Na samoobslužnom predaji ľudia oceňujú hlavne rýchlosť obsluhy, vyjadrilo sa tak 67 % respondentov, a vlastnú kontrolu nad načítaním tovaru a nákupom. Túto odpoveď uviedlo 35 % opýtaných. Preferovaný je aj preto, že tento druh služieb je dostupný 24 hodín denne, uviedlo 32 % opýtaných.

    Platba tvárou alebo odtlačkom prsta

    Až 28 % respondentov uviedlo, že týmto spôsobom nakupujú aj preto, že nemusia s nikým prísť do kontaktu. V doplňujúcej otázke uviedlo 39 % opýtaných, že ak si môžu vybrať, nakupujú radšej samoobslužne, než aby museli ísť k predavačovi. Najobľúbenejšie je samoobslužné nakupovanie vo vekovej skupine od 18 do 26 rokov, kde ho uprednostňuje 58 % nakupujúcich.

    Ak majú slovenskí spotrebitelia možnosť, platia v samoobslužných zariadeniach najradšej kartou, ide o 81 % respondentov. Len devätnásť percent zostáva verných hotovosti. Štyridsať percent opýtaných uviedlo, že chcú nonstop asistenciu, kam by sa mohli obrátiť v prípade problémov pri nákupe. Pre 35 % respondentov je dôležitá ekológia, chcú výhradne elektronické účtenky. A takmer deviatim percentám ľudí už nestačia ani platby kartou, ale chcú platiť rovno tvárou alebo odtlačkom prsta.

    Plne samoobslužné predajne

    Z Čiech teraz prichádzajú nové technológie v podobe plne automatizovaných predajní, ktoré nahradia predaj klasickej kamennej predajne s obsluhou. Do týchto nových obchodov vstupuje zákazník cez špeciálnu aplikáciu, nakúpi si a sám kartou zaplatí. Predajňa je plne samoobslužná. Prieskum odhalil, že o existencii a fungovaní takýchto predajní už vie 28 % opýtaných. Šesťdesiatdva percent respondentov dokonca uviedlo, že ak by takúto predajňu mali blízko miesta bydliska, nakupovali by v nej.

    Ako povedal country manažér Global Payments Martin Grega, samoobslužné predajne sú ďalším krokom k pohodlnému nakupovaniu. „V Čechách už máme veľmi dobré skúsenosti. Vďaka ich výhodám si čoskoro nájdu cestu aj na Slovensko,” dodal Grega.

    Spoločnosť Visa verí, že inovácie v oblasti platobných riešení sú kľúčom k poskytovaniu rýchlejších, pohodlnejších a bezpečnejších nákupných zážitkov.

    „Podpora rozvoja samoobslužného predaja na Slovensku je príkladom úspešnej adaptácie na meniace sa spotrebiteľské správanie,” uviedol riaditeľ divízie akceptačnej siete Visa pre Česko, Maďarsko a Slovensko Josef Kunčar.

    Ďalšie k téme

    Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
    Firmy a inštitúcie: Global PaymentsVisa