Spoločnosť Tesco vydá približne 600-tisíc zákazníkom nové klubové karty, takzvané Clubcard, keďže má podozrenie na bezpečnostný problém.
Predstavitelia firmy uviedli, že na ich webstránke niekto skúšal zadať mená a heslá ukradnuté na iných platformách a v niektorých prípadoch páchatelia aj uspeli. Potvrdili, že tretej strane sa nepodarilo preniknúť do systému firmy a získať finančné dáta.
Podniky môže postihnúť kybernetický útok aj od subdodávateľov, upozorňuje Kaspersky
„Náš interný systém sa s hrozbou rýchlo vysporiadal a okamžite sme podnikli kroky na ochranu našich zákazníkov,“ uviedlo Tesco s tým, že ohlásené kroky sú skôr preventívne a zákazníkom sa ospravedlnili za nepríjemnosti. Všetky dotknuté osoby dostali e-mail s upozornením a potvrdením, že nikto neprišiel o nazbierané body.
Špecialista na kybernetickú bezpečnosť Jake Moore z firmy Eset pre BBC povedal, že množstvo ľudí používa jednoduché heslá alebo podobné prihlasovacie údaje na rôznych platformách. „Kyberzločinci dokážu napáchať veľké škody, ak sa im podarí dostať sa k menám, e-mailom alebo iným triviálnym dátam,“ objasnil.