CANBERRA 12. januára (WebNoviny.sk) – Austráliou otriasol prípad 14-ročnej Amy Everett, ktorá nezvládla kyberšikanovanie a minulý týždeň spáchala samovraždu. Dievča, známe aj ako Dolly, sa ešte v roku 2009 stalo tvárou známej značky austrálskych klobúkov.
Poznala ju preto takmer celá krajina a reklama s jej podobizňou sa objavila aj počas uplynulých Vianoc. Rodina viní z jej smrti internetové šikanovanie, príčinu úmrtia ani okolnosti internetového násilia však bližšie nešpecifikovali.

Americký tínedžer zastrelil rodičov, sestru a rodinnú priateľku
Jej prípad sa začal rýchlo šíriť na sociálnych sieťach a v médiách a upriamil pozornosť na nebezpečenstvo kyberšikany. Otec dievčaťa Tick Everett vyzval všetkých rodičov, aby sa so svojimi deťmi rozprávali o vzťahoch a šikanovaní. Rodina žije v austrálskom Severnom teritóriu, kde majú farmu s dobytkom. Posledná rozlúčka s Amy sa konala v piatok v neďalekom meste Katherine.
Na prípad reagoval aj premiér Malcolm Turnbull, ktorý sa zaviazal bojovať proti internetovej šikane medzi deťmi a uviedol, že vláda zriadila špeciálneho komisára, ktorý bude riešiť takéto násilie a spolupracovať s internetovými spoločnosťami na podpore online bezpečnosti.