Tipy (nie len) pre začínajúcich podnikateľov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Shutterstock_58693714.jpg
Foto: Shutterstock

BRATISLAVA 14. mája 2018 (WBN/PR) – Začať podnikať, to je ako vstúpiť do džungle. Skrátka a jasne, prežijú len tí najsilnejší a jedinci, ktorí majú tie správne informácie. Pre všetkých, ktorí si túžia zarábať sami na seba, máme dva tipy, nad ktorými neradno privierať oči.

Ochranná známka

Pre každú firmu je najväčším zdrojom ziskov jej know-how, teda všetky praktické skúsenosti a poznatky, ktoré svojou činnosťou nadobudla, prípadne ktoré uplatňuje. Tak, ako si treba chrániť dobrých a lojálnych zamestnancov, je potrebné chrániť si aj tieto vedomosti, pretože konkurenčné prostredie je neustále v strehu, pripravené preberať a rozvíjať možno aj vaše nápady. Riešenie a určitú bezpečnosť v tejto situácii ponúka ochranná známka, ktorá má viacero výhod.

  • Ak je tovar či služba označená ochrannou známkou ®, získava významné imidžové body. Zároveň posilňuje dôveru v produkt, čo v konečnom dôsledku môže byť pre zákazníka rozhodujúcim faktorom, na základe ktorého sa rozhodne práve pre tovar či službu od vás.
  • Kopírovanie úspešných projektov a vytváranie projektov menej úspešných je pomerne rozšíreným neduhom, ktorý zráža hodnotu kvalitných produktov na trhu. Vybudovanie, udržanie a rozšírenie dobrého mena u zákazníkov je behom na dlhú trať, preto sa služby a tovary oplatí ochrannou známkou chrániť. Vďaka nej dostanú spotrebitelia jasný signál, ktorú vašu službu či tovar odlíši od ostatných, podobných, no zďaleka nie tak kvalitných.
  • S ochrannou známkou získava jej držiteľom aj určité práva. Jedným z tých najmarkantnejších je výlučné právo disponovať a používať túto známku a značku ® na zaregistrovaný tovar alebo službu. Tento moment môže byť veľmi nápomocný napríklad pri riešení súdnych sporov ohľadom autenticity či pravosti danej služby alebo tovaru.

Všetky informácie o ochranných známkach, ktoré potrebuje vedieť začínajúci podnikateľ, sa dočítate v našom obsiahlom článku tu.

Virtuálne sídlo

Táto služba je určená nie len začínajúcim podnikateľom, ale aj firmám, ktoré na trhu pôsobia už dlhšiu dobu. Pre každého podnikateľa totiž platí zákonná povinnosť uvádzať sídlo svojej firmy, hoci v mnohých prípadoch ide skutočne o formalitu, nakoľko podnikateľ z povahy svojej činnosti žiadne reálne sídlo nepotrebuje (napr. rôzne IT pozície). Virtuálne sídlo je teda akýmsi prenájmom adresy, na ktorej bude firma oficiálne sídliť, no jej vlastník sa tu fyzicky nebude zdržovať.

  • Bežne sa ako sídlo firmy uvádza miesto bydliska toho-ktorého podnikateľa. To je síce na prvý pohľad elegantné riešenie, no z praktického hľadiska nie celkom vhodné. Vďaka tomuto kroku a prepojeniu súkromného a osobného života totiž človek celkom zrejme môže prísť o domácu pohodu. Predsa len, prípadné spory a nepríjemnosti je lepšie riešiť na virtuálnej adrese ako pred vlastnými dverami.
  • Ďalšou možnosťou pri zápise sídla firmy je uviesť adresu prenajatých priestorov. Pre mnohých podnikateľov má tento počin význam, najmä ak si na nájom dokážu v pohode zarobiť. To však nebýva vždy jednoduché a najmä zo začiatku nie je pre mnohých podnikateľov reálne vykryť nájom rádovo v niekoľkých stovkách eur. Prenájom služby virtuálneho sídla začína na úrovni 30 až 40€ za mesiac, čo je rozhodne prijateľnejšie riešenie.
  • Virtuálne sídlo je v skutočnosti reálnou adresou reálnej nehnuteľnosti s reálnou poštovou schránkou, kam podnikateľovi, respektíve firme, budú chodiť všetky zásielky. Tie budú preberané, triedené a archivované, pričom majiteľ firmy sa o každom balíčku či došlom liste dozvie elektronickou formou. Seriózna firma ponúka aj možnosť vytvorenia preskenovaného záznamu.
  • Ak riešiť virtuálne sídlo, tak potom v Bratislave. Hlavné mesto Slovenska má za hranicami našej krajiny stále dobrý cveng a reputáciu a pred obchodnými partnermi zo zahraničia určite dobre pôsobí, keď komunikujú so slovenskou firmou z Bratislavy. To isté však platí aj v rámci Slovenska, kde môžu panovať isté predsudky voči firmám sídliacim mimo bratislavský región. Mať dobrú adresu je pre firmu vecou určitej prestíže, ktorá však vo veciach biznisu môže mať rozhodujúci význam.

Viac informácií o virtuálnych sídlach sa dočítate na webstránke spoločnosti – M2B a.s.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať