BRATISLAVA 7. októbra (WBN/PR) – Ako vôbec jediná farmaceutická firma sa spoločnosť GlaxoSmithKline zapojila do rebríčka TOP firemný filantrop 2011 a umiestnila sa na 2. mieste v kategórii malých a stredne veľkých podnikov. Na filantropické a dobrovoľnícke aktivity na Slovensku venovala viac ako 206 000 eur.
S mottom „Zodpovednosť prináša úspech. Úspech prináša zodpovednosť“ udeľovalo včera Fórum donorov a Klub firemných darcov v spolupráci s týždenníkom Trend už po siedmykrát ocenenia TOP firemný filantrop. Je to jediný rebríček na Slovensku, ktorý sleduje firemných darcov na základe výšky darovaných prostriedkov do filantropických, charitatívnych či dobrovoľníckych aktivít.
Do rebríčka sa tento rok zapojilo 31 spoločností, čo je rekordný počet v histórii ocenenia. Hodnotili sa v dvoch kategóriách – veľké firmy a malé a stredne veľké podniky. Spoločnosť GlaxoSmithKline (GSK) je jedinou farmaceutickou spoločnosťou, ktorá sa do hodnotenia prihlásila. V rebríčku TOP firemný filantrop 2011 získala ocenenie za 2. miesto v kategórii malé a stredne veľké podniky. Na verejnoprospešné účely venovala finančné a nefinančné dary, ako aj dary vo forme servisu a času svojich zamestnancov venovaného dobrovoľníckym aktivitám v celkovej hodnote 206 600 eur, pričom suma nezahŕňa sponzorské dary a 2 % z dane. Z rúk operného speváka Petra Dvorského ocenenie prevzal generálny riaditeľ GSK Slovensko Charles Hackett. O filantropických aktivitách GSK povedal: „Ako farmaceutická spoločnosť sa snažíme podporovať aktivity zamerané na oblasť zdravia, no prostredníctvom nášho Fondu GSK udeľujeme finančné granty projektom bez ohľadu na ich zameranie, pokiaľ je ich cieľom
pomáhať znevýhodneným skupinám a rúcať bariéry. Nebránime sa spolupráci s nikým, vďaka komu budeme môcť robiť viac pre tých, ktorí to potrebujú.“
Cieľom rebríčka TOP firemný filantrop je priniesť kvantitatívne údaje o firemnom darcovstve na Slovensku, zvýšiť povedomie o filantropii, ako aj vyzdvihnúť firmy, ktoré venujú časť svojho zisku na pozitívne zmeny v spoločnosti. „Firemná filantropia znamená napĺňať spoločenské potreby, nie len požiadavky. Chceme podporovať spolupatričnosť, súdržnosť, dôveru a etické zásady. Nie je samozrejmosťou, že firma sa o svoj zisk delí s inými a aj preto chceme ich úsilie podporiť a oceniť,“ povedala výkonná riaditeľka Fóra donorov Lucia Faltinová.
GSK sa venuje firemnej filantropii systematicky a v rebríčku TOP firemný filantrop sa umiestňuje pravidelne. Zamestnanci spoločnosti sa pravidelne zapájajú do Dní dobrovoľníctva a iných dobročinných aktivít, ako sú napríklad dobrovoľné zbierky pre ľudí postihnutých prírodnými katastrofami či zbierka šatstva pre rómske rodiny.