Slováci by mali podporiť domáci cestovný ruch aj počas tohto leta. Podľa prieskumu agentúry MNForce 58 percent opýtaných preferuje dovolenku na Slovensku, do zahraničia sa chystá vycestovať približne 25 percent respondentov.
Medzi hlavné aktivity v letnej sezóne oslovení zaradili najčastejšie oddych pri vode (23 percent) a výlety do okolia, spoznávanie atrakcií a pamätihodností (22 percent). Národná organizácia na podporu cestovného ruchu Slovakia Travel o tom informovala vo štvrtok s tým, že prieskum bol na reprezentatívnej vzorke tisíc občanov Slovenska v apríli.
Slovakia Travel finalizuje prípravu kampane na budovanie značky Slovenska ako dovolenkovej destinácie doma a v zahraničí. Kampaň sa opiera o dátové analýzy, pričom zohľadňuje špecifiká jednotlivých trhov. Záver zimy a príchod jari priniesol uvoľnenie pandemických opatrení, čo sa podľa organizácie pomerne rýchlo odrazilo na vývoji cestovného ruchu.
Viac o téme: Koronavírus
„Uvoľnenie pandemických opatrení a zrušenie obmedzení prišlo doslova v hodine dvanástej a podnikatelia mohli využiť sezónu, hoci ideálne to samozrejme nebolo. Preto sme radi, že vlani sa letná sezóna naopak mimoriadne vydarila a veríme, že aj vďaka našej organizácii bola historicky najúspešnejšou,“ povedal generálny riaditeľ Slovakia Travel Václav Mika. Slovensko má podľa neho veľkú výhodu v tom, že ponúka širokú paletu ako tráviť voľný čas.