ŠANGHAJ 1. marca (WEBNOVINY) – Japonská automobilka Toyota Motor spolu so spoločnými podnikmi v Číne predala vo februári v krajine 36 300 áut, čo bolo o 45,7 % menej ako v rovnakom období vlaňajška.
V januári sa predaj japonskej automobilky v Číne zvýšil medziročne o 23,5 %. Údaje sú však skreslené, keďže minulý rok pripadli týždňové oslavy nového lunárneho roka v Číne na január, zatiaľ čo tento rok začali až od 9. februára.
Za prvé dva mesiace tohto roka tak Toyota predala v Číne 108 800 áut, čo bol pokles v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška o 13,3 %. Toyota, ktorá predáva v Číne autá v spolupráci s FAW a Guangzhou Automobile Group, chce v tomto roku v krajine predať 900 tis. áut, čiže o 7,1 % viac ako v roku 2012.
Na predaj japonských automobiliek v Číne v minulom roku negatívne vplývalo niekoľko faktorov, vrátane násilných protijaponských protestov v septembri po vystupňovaní územného sporu medzi týmito krajinami vo Východočínskom mori.
Predaje sa začali oživovať, avšak niektorí experti z odvetia tvrdia, že predaj japonských značiek v Číne bude pravdepodobne čeliť ďalšiemu tlaku, pokiaľ diplomatické vzťahy zostanú napäté.