PARÍŽ 15. októbra (WEBNOVINY) – Rast tržieb francúzskej potravinárskej spoločnosti Danone sa v treťom kvartáli zrýchlil. K posilneniu pomohlo najmä zvýšenie predaja v Ázii v segmente detskej stravy.
Tržby najväčšieho výrobcu jogurtov na svete, ktorý vlastní napríklad značky Actimel a Activia, vzrástli o 6,9 percenta na 5,416 miliardy eur, pričom v predchádzajúcom štvrťroku posilnili o 2,3 percenta. Informovala o tom v stredu spoločnosť, ktorá dodala, že jej tržby za predaj detskej stravy sa zvýšili o 19,2 percenta.
Posilnenie tržieb prekonalo očakávania analytikov, ktorí prognózovali, že tržby skupiny vzrastú o 5,8 percenta a tržby za predaj detskej stravy o 15 percent.
Spoločnosť tiež potvrdila plán rastu tržieb na porovnateľnom základe v tomto roku, ktorý ráta s ich zvýšením o 4,5 až 5,5 percenta. Firma zároveň očakáva, že sa jej predaj v segmente mliečnych výrobkov v Európe do konca roka stabilizuje, pričom práve predaj mliečnych produktov, ktorý tvorí 60 percent tržieb skupiny, negatívne zasiahol prudký nárast cien mlieka a slabé spotrebiteľské výdavky.