BRATISLAVA 3. júla (WBN/PR) – Absolventi, ktorí sa vo svojich bakalárskych a diplomových prácach zaoberali problematikou vodárenstva, vodného hospodárstva a ochrany životného prostredia so zameraním na povrchové a podzemné zdroje pitnej vody majú jedinečnú možnosť zapojiť sa do súťaže, ktorá je dotovaná sumou 4 800 eur na finančné ocenenia. Práce je možné prihlásiť do 10. júla 2013.
O cenu BVS za najlepšiu záverečnú bakalársku a diplomovú prácu v oblasti vodárenstva a vodného hospodárstva 2013 sa môžu uchádzať absolventi denného alebo externého bakalárskeho, magisterského či inžinierskeho štúdia s bakalárskymi alebo diplomovými prácami, ktoré úspešne obhájili v akademickom roku 2012/2013 na príslušných fakultách na Slovensku.
Záverečné práce je možné prihlásiť v dvoch kategóriách a to Bakalárska práca a Diplomová práca. Súťažné kategórie sú rozdelené do podkategórií: I. Vodohospodárske stavby a zariadenia a II. Využitie vody v iných ako vodohospodárskych odvetviach.
V druhom ročníku súťaže BVS odmení nielen autorov, ale aj vedúcich (školiteľov) tých záverečných prác, ktoré sa umiestnia na 1. až 3. mieste v jednotlivých podkategóriách súťažných kategórií.
Cieľom súťaže je upozorniť univerzity a vysoké školy v Slovenskej republike a ich pedagógov na potrebu venovať zvýšenú pozornosť výchove nových odborníkov pre problematiku vodárenstva a vodného hospodárstva. Súťaž má taktiež podnietiť nové výzvy v oblasti zabezpečenia spoločnosti kvalitnou pitnou vodou, ochrany zdrojov pitnej vody, riešení nových úloh a technológií pri čistení odpadových vôd.
Bližšie informácie o súťaži, ako aj prihlášku nájdete na www.modraskola.sk.
Súťaž o cenu BVS za najlepšiu záverečnú bakalársku a diplomovú prácu je súčasťou vzdelávacieho programu BVS pre deti a mládež Modrá škola. Realizátorom programu je o. z. Mladí vedci Slovenska. BVS prostredníctvom Modrej školy už piaty rok implementuje do škôl mnoho zaujímavých vzdelávacích aktivít a súťaží určených pre deti a mládež na všetkých stupňoch vzdelávania, aby pomocou nich pôsobila na rozvoj ich vedomostí a znalostí o pitnej vode – jej výrobe, distribúcii, odvádzaní a čistení odpadových vôd, ale aj o ochrane vodárenských zdrojov, dôležitosti a nenahraditeľnosti vody v prírode a ďalších súvisiacich tém.