BRATISLAVA 13. októbra (WebNoviny.sk) – Doprava na Nábreží arm. generála L. Svobodu v Bratislave bude v najbližších dňoch obmedzená. Od stredy 14. októbra od 20:00 začnú opravovať vozovku od Mosta SNP po zjazd zo Staromestskej ulice. Úsek cesty v smere z centra mesta do Karlovej Vsi bude preto až do pondelka 19. októbra neprejazdný.
Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová, uzavretý bude aj zjazd z Mosta SNP na Nábrežie arm. gen. L. Svobodu v smere z Petržalky. Neprejazdný bude počas opravy cesty aj zjazd zo Staromestskej ulice na Nábrežie arm. gen. L. Svobodu. Zakázané bude i ľavé odbočenie z Nábrežia arm. gen. L. Svobodu na Most SNP. Jazdiť cez tieto úseky bude môcť len MHD.
Starý most v Bratislave koncom mesiaca spojí brehy Dunaja
Obchádzkové trasy budú viesť cez ostatné mosty
V smere Rázusovo nábrežie – Nábrežie arm. gen. L. Svobodu – Karlova Ves bude možné opravovaný úsek obísť po električkovej trati. V opačnom smere nebude možné odbočenie na Most SNP. Dopravu tu bude riadiť polícia a premávka bude usmerňovaná prenosným dopravným značením.
Oprava cesty na nábreží Dunaja je jednou z najväčších opráv, ktoré si mesto na tento rok naplánovalo. Radnica sa pustila aj do opravy ciest na Námestí 1. mája, Krížnej, v úseku Trnavskej cesty od Palkovičovej po Brestovú či pred križovatkou do Vajnôr. Opraviť nechali aj zastávky MHD na Einsteinovej, vybudovali a upravili 40 bezbariérových priechodov. V lete mesto nechalo opraviť aj vozovku na Námestí F. Liszta, Uršulínskej, Rázusovom nábreží, Svätoplukovej ulici, Krajinskej a Popradskej ulici či kruhovom objazde Vajnory. Všetky opravy by mali byť ukončené do konca októbra.
Električky sa budúci týždeň opäť vrátia na Jesenského
Električky začnú od 20. októbra opäť jazdiť cez Jesenského a Mostovú ulicu v Bratislave. Skončila sa rekonštrukcia električkového triangla Jesenského – Štúrova. Vynovenú električkovú trať čaká ešte technicko-bezpečnostná skúška, ktorá je naplánovaná na štvrtok 15. októbra. Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava Adriana Volfová, skúška bude trvať približne dve hodiny a za ten čas na zmodernizovanej trati vyskúšajú novú obojsmernú električku i starší typ električiek – súpravu Tatra T6A5.
Od budúceho týždňa budú linka č. 1 jazdiť po okružnej trase od Hlavnej stanice cez Štefanovičovu, Imricha Karvaša, Radlinského, Obchodnú, Kapucínsku, tunel, Nábr. arm. gen. Svobodu, Most SNP, Rázusovo nábrežie, Jesenského, Námestie SNP, Obchodnú, Radlinského, Imricha Karvaša a Štefanovičovu opäť na Hlavnú stanicu. Linka č. 4 už nepôjde cez tunel, ale medzi zastávkami Mariánska/Kamenné námestie a Park kultúry a oddychu pôjde opäť cez Jesenského a Námestie Ľ. Štúra. Električky č. 6 budú premávať obojsmerne v rannej špičke v pracovných dňoch po trase Karlova Ves, Karloveská, Nábr. arm. gen. L. Svobodu, Rázusovo nábrežie, Nám. Ľ. Štúra, Mostová, Jesenského, Námestie SNP, Obchodná, Radlinského, Račianske mýto, ŽST Vinohrady, Račianska, Čachtická, Púchovská, Rača. V popoludňajšej špičke v pracovných dňoch bude linka č. 6 jazdiť z Karlovej Vsi po ŽST Vinohrady. Linka č. 7 bude nahradená linkou č. 6.
Zdynamizuje sa dopravné prepojenie cez Starý most do Petržalky
Po rekonštrukcii križovatky Jesenského – Štúrova budú môcť električky odbočovať z Jesenského nielen doľava na Kamenné námestie, ale už aj doprava na Štúrovu ulicu. Štúrova bola totiž doteraz jednosmerná, električky jazdili iba v smere od Vajanského nábrežia. Po vybudovaní prvej časti električkovej trate do Petržalky však už budú môcť električky touto časťou mesta jazdiť v oboch smeroch. Podľa bratislavskej radnice sa tak zdynamizuje dopravné prepojenie z centra mesta cez Starý most do Petržalky. Modernizácia električkového triangla Jesenského – Štúrova je súčasťou projektu prestavby Starého mosta a budovania prvej časti električkovej trate do Petržalky.
Prestavba Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave. Starý most rekonštruuje Združenie MHD – Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ. Projekt bude stáť 58,8 milióna eur bez DPH a je financovaný z eurofondov. Európska komisia už odobrila na projekt grant 63 miliónov eur z Kohézneho fondu Európskej únie. Na financovaní projektu sa 85 percentami podieľa Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto Bratislava. Podmienkou je, že projekt musí byť dokončený a vyfakturovaný do konca roka 2015.