V Programe Slovensko sú vyhlásené výzvy v hodnote 6,5 miliardy eur. Rašiho ministerstvo spúšťa mediálnu kampaň

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
MIRRI: PVV k regionálnemu rozvoju a informatizácii
Zľava: Minister investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Richard Raši a štátny tajomník MIRRI SR pre oblasť regionálneho rozvoja Michal Kaliňák počas tlačového brífingu na Ministerstve investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie (MIRRI) SR. Foto: archívne, SITA/Milan Illík
Tento článok pre vás načítala AI.

Necelý rok po nástupe Richarda Rašiho na post ministra investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie sú v novom operačnom Programe Slovensko (PSK) vyhlásené výzvy v hodnote 6,5 miliardy eur, čo je viac ako polovica alokácie.

„Keď sme koncom októbra prišli na ministerstvo, vyhlásených bolo len 27 výziev a zazmluvnených bolo len päť projektov. Dnes je vyhlásených 180 výziev a zazmluvnených projektov je 720,“ informoval minister Richard Raši.

Dodal, že vlády Matoviča, Hegera a Ódora trestuhodne premrhali takmer polovicu programového obdobia, čo súčasné vedenie ministerstva musí teraz dobiehať.

Zlepšenie kvality života

Keďže MIRRI vo vyhlásených výzvach prekročilo 50 % vyčlenených prostriedkov pre Slovensko, spúšťa informačnú mediálnu kampaň v rámci povinnej publicity, ktorá má za cieľ prezentovať dôležitosť podpory z eurofondov poskytovaných v rámci Programu Slovensko.

Tento program, ktorý spravuje takmer 13 miliárd eur, je kľúčovým nástrojom na zlepšenie kvality života v slovenských regiónoch. Cieľom mediálnej kampane, ktorá pobeží vo verejnoprávnych aj súkromných médiách, je oboznámiť verejnosť s Programom Slovensko a zvyšovať tak povedomie o pozitívnom prínose a spravodlivom investovaní eurofondov poskytovaných Európskou úniou.

Posolstvo mediálnej kampane

MIRRI SR ako riadiaci orgán Programu Slovensko má povinnosť plniť tento cieľ a zohľadňovať informačné a komunikačné úlohy v súlade s politikou Európskej únie, čo vyplýva nielen z požiadaviek EK, ale aj z Komunikačnej stratégie na obdobie 2021 – 2027.

Pri komunikácii eurofondov bude ministerstvo využívať komunikačné kanály s najväčším zásahom, dosahom a dostupnosťou pre širokú verejnosť bez ohľadu na vek, vzdelanie alebo región. Hlavným posolstvom mediálnej kampane je prezentovať Dobre využité eurofondy pre zveľadenie a obnovu Slovenska. Kampaň štartuje v stredu a pobeží 12 týždňov.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Eduard HegerIgor MatovičĽudovít ÓdorRichard Raši
Firmy a inštitúcie Európska úniaMIRRI SR Ministerstvo investícií regionálneho rozvoja a informatizácie SR