BRATISLAVA 30. decembra (WEBNOVINY) – Už od počiatku 90-tych rokov zaznamenávajú textové správy obrovskú popularitu a v budúcom roku by sme ich mali poslať vyše 7 biliónov z približne 4,2 miliardy registrovaných mobilných telefónov. Tvrdí to vo svojej prognóze ABIresearch.
Mobilný messaging má v súčasnosti štyri formy – textové správy, multimediálne správy (MMS), mobilný email a Instant Messaging (IM). Možno očakávať, že podiel prvých dvoch bude nepatrne klesať a naopak – druhých dvoch zas stúpať. Textové správy si však dlhodobo budú udržiavať dominantné postavenie vďaka tomu, že pri ich posielaní netreba byť pripojený na internet a majú veľmi nízku cenu.
Mobilnému emailu pomôžu technológie, vďaka ktorým ho možno využívať nielen na smartfónoch, ale aj na klasických telefónoch, takže sa môže rozšíriť aj v rozvíjajúcich sa regiónoch, ako napríklad Latinská Amerika, Afrika a južná Ázia, kde nie je penetrácia počítačmi tak hustá a práve displeje mobilných telefónov môžu pre užívateľov v týchto krajinách predstavovať primárny prístup k emailom.
Agentúra predpokladá, že sa budú objavovať čoraz jednoduchšie nástroje, združujúce komunikáciu, prebiehajúcu na rôznych platformách do jednotnej formy, kde sa na tom istom mieste zobrazia emaily, IM, statusy, textové a multimediálne správy a účastník si následne jednoducho vyberie formu odpovede.