BRATISLAVA 22. apríla (WebNoviny.sk) – Viac ako tri štvrtiny Slovákov pravidelne porovnáva pred nákupmi ceny tovaru u jednotlivých predajcov. Ďalších vyše 20 % opýtaných to robí aspoň príležitostne. Na druhej strane, vôbec nikdy ceny neporovnáva len jeden zo sto Slovákov. Zistil to prieskum agentúry STEM/MARK, ktorý realizovala pre spoločnosť Home Credit Slovakia.
Najviac ľudí, až 85 %, sa orientuje v cenách pomocou internetových porovnávačov. Len o niečo menej je takých, ktorí si ceny kontrolujú priamo na webových stránkach jednotlivých predajcov. Medzi nakupujúcimi však stále fungujú aj letáky obchodníkov. V klasickej papierovej alebo elektronickej podobe si v nich ceny všímajú až dve tretiny opýtaných.
Polovica používa tradičný spôsob
Tradičný spôsob, teda návštevu viacerých kamenných prevádzok, využíva skoro polovica opýtaných. Čoraz väčšej obľube sa tešia aj inovatívne riešenia. Približne 15 % ľudí si kontroluje ponuky prostredníctvom aplikácií v telefónoch, v prevažnej miere ide predovšetkým o mladšie ročníky.
Rodinné firmy očakávajú rast svojich podnikov, kľúčovou otázkou sú pre nich zamestnanci
Porovnávanie cien sa podľa prieskumu týka najčastejšie nákupov spotrebnej elektroniky, teda napríklad televízorov, počítačov či mobilov. Výrobok takejto kategórie si kúpi bez porovnania cien len päť ľudí zo sto. Podobne to funguje aj pri bielej elektronike, ako je napríklad kúpa práčky alebo chladničky, kde sa porovnaním cien na trhu riadi skoro 90 % ľudí. Po elektronike potom ide najčastejšie o nábytok, dovolenky, oblečenie či vybavenie pre dom a záhradu.
Najväčšie náklady domácností
Hoci z mesačných rozpočtov domácností ukrajujú veľkú časť náklady spojené s nákupom potravín, nie všetkých Slovákov až tak zaujíma ich cena. Čo sa kde dá zohnať lacnejšie v tomto prípade rieši len šesť z desiatich ľudí. Ešte o niečo menej respondentov, približne polovica, si vyberá finančné produkty a služby tak, že si porovnajú ich výhodnosť a ceny.
Slovenské firmy pri finančných problémoch radšej pristúpia k prepúšťaniu ľudí, tvrdí prieskum
Prieskum vo februári 2018 realizovala agentúra STEM/MARK exkluzívne pre Home Credit Slovakia na reprezentatívnej vzorke slovenskej populácie 510 respondentov.