BRATISLAVA 6. mája (WBN/PR) – Podľa prieskumu Barometer Cetelem sa v nákupnom procese spotrebiteľ stáva skutočným znalcom, ktorý skúma ponuku a pozorne porovnáva jednotlivých konkurentov. Necháva si dosť času na rozhodovanie, pričom sa spolieha predovšetkým na svoj úsudok.
Viac ako 90% Európanov si robí pred nákupom prieskum a zhruba rovnaké percento používa k získavaniu informácii internet, bez ohľadu na vek, či národnosť. Internetové stránky sú mimoriadne dôležité pri vyhľadávaní výrobkov high-tech, dovoleniek a cestovania, menej sa využívajú pri odevoch, kde je väčšia potreba vidieť a vyskúšať tovar.
Internet predstavuje vynikajúci nástroj na porovnávanie cien. Mimoriadne obľúbené sú špecializované porovnávacie stránky, ktoré využíva 67% Slovákov do 30 rokov a 52% nad 50 rokov. Ako zdroj „prednákupných“ informácii sa začínajú presadzovať aj blogy, diskusné fóra a sociálne siete.
Spotrebitelia radi presondujú všetky zdroje, ktoré majú k dispozícii a nechávajú si čas, aby si rozhodnutie dobre premysleli. Takmer 50% z nich vyčkáva viac ako mesiac, kým si vyberie konkrétny tovar z oblasti zariadenie domácnosti, high-tech, voľnočasové aktivity alebo cestovanie. Medzi najuvážlivejších patria pravdepodobne Nemci, ale tiež Slováci, kde sú najtrpezlivejší najmä starší spotrebitelia.
Niečo o Barometri Cetelem:
Barometer Cetelem každoročne skúma, analyzuje a predpovedá očakávania európskych spotrebiteľov.
Každý rok odpovedá na otázky vyše 8 000 osôb z 13 krajín Európy: Nemecka, Belgicka, Španielska, Francúzska, Talianska, Portugalska, Veľkej Británie, Poľska, Maďarska, Českej republiky, Slovenska, Rumunska a Ruska.
Niečo o CETELEM SLOVENSKO a.s.:
CETELEM SLOVENSKO a.s. je úverová spoločnosť, ktorá na Slovensku pôsobí od roku 2000. Poskytuje nákup na splátky, kreditné karty a osobné pôžičky, a to priamo, prostredníctvom obchodných partnerov alebo Internetu. Je členom bankovej skupiny BNP Paribas. S viac ako 29 000 zamestnancami pôsobí v 30 krajinách, na 4 kontinentoch. V Európe je jednotkou na trhu spotrebiteľských úverov.