ÚRSO zriaďuje vlastného ombudsmana, spotrebiteľom umožní rýchle a účinné riešenie problémov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Solárne panely
ÚRSO zriaďuje na pomoc spotrebiteľom vlastného ombudsmana. Foto: ilustračné, www.gettyimages.com

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO) zriaďuje na ochranu slovenských odberateľov “ÚRSO ombudsmana“.

„ÚRSO ombudsman“ je virtuálna platforma. Tá podľa regulátora umožní rýchlu a účinnú pomoc spotrebiteľovi a to tým, že prepojí znalosti odborníkov z úradu s „know-how“ združení na ochranu práv spotrebiteľov, ktoré na Slovensku pôsobia.

Využijú znalosti externých odborníkov

„Keďže ide o virtuálneho ombudsmana, nie o konkrétnu osobu, môžeme využiť nielen znalosti expertov na našom úrade, ale aj externých odborníkov zo združení, ktoré s nami dlhodobo spolupracujú, tak aby sme boli rýchlejší a efektívnejší pri riešení sťažností ľudí,“ uviedol predseda ÚRSO Andrej Juris.

“ÚRSO ombudsman“ prináša návody a tipy ako si má odberateľ pripraviť svoje podanie po obsahovej aj formálnej stránke, ak je nespokojný s vyriešením reklamácie zo strany regulovaného subjektu. Prináša tiež návrhy na prípravu podania, informuje čoho sa odberateľ môže domáhať a aký výsledok môže očakávať.

Odporučí aj ďalší postup

Taktiež upozorňuje, čo všetko patrí do jeho kompetencie a čo nie, prípadne poradí, na koho sa má odberateľ ďalej obrátiť.

„ÚRSO ombudsman chce byť tým, koho spotrebiteľ vyhľadá, keď nevie ako ďalej pohnúť so svojím problémom v oblasti energetiky. V tých jednoduchších prípadoch si spotrebiteľ nájde radu sám priamo na webovom sídle ÚRSO v časti “spotrebiteľ“. V zložitejších prípadoch si môže vyhľadať postup ako podať podnet, resp. návrh na alternatívne riešenie sporu voči svojmu dodávateľovi/distribútorovi energie,“ dodal hovorca ÚRSO Radoslav Igaz.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Andrej JurisRadoslav Igaz
Firmy a inštitúcie ÚRSO Úrad pre reguláciu sieťových odvetví