BRATISLAVA 27. marca (WEBNOVINY) – Slováci vo veku do 20 rokov vyhľadávajú v internetových obchodoch najmä oblečenie. Šatník si prostredníctvom e-shopov dopĺňa 59 percent mladých. Za oblečením nasledujú počítače (35 percent), knihy (30 percent), mobilné telefóny (29 percent) a počítačové hry (24 percent).
Vyplýva to z prieskumu, ktorý na vzorke takmer dvetisíc respondentov nakupujúcich na internete urobila výskumná agentúra NMS Market Research a nezávislý nákupný radca Heureka.sk, ktorý porovnáva vyše osemtisíc domácich e-shopov, ich tovary a ceny.
„Približne 35 percent mladých ľudí navštevujúcich e-shopy nakupuje online minimálne raz mesačne,“ uviedol riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský a dodal, že viac ako 800 eur minie ročne v e-shopoch asi desať percent opýtaných zo spomínanej vekovej kategórie. „Hlavným dôvodom nákupu je pre 43 percent mladých úspora peňazí. Za ňou nasleduje širší sortiment a úspora času, ktoré majú obe po 20 percent,“ prezradil riaditeľ Heureka.sk Tomáš Braverman a doplnil, že 79 percent mladých preferuje dobierku a deväť percent osobný odber.
Recenzie internetových obchodov si pred nákupom vždy pozrie 46 percent opýtaných, pričom ďalších 44 percent ľudí do 20 rokov si hodnotenia prečíta vtedy, ak e-shopy ešte nepozná.
Informácie agentúre SITA poskytla Diana Mareková Theizlová z agentúry Fusion.