Pandémia zmenila v poisťovni Allianz štruktúru škôd

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Allianz
Foto: ilustračné, SITA/AP

Pretrvávajúca celosvetová pandémia zasiahla takmer všetky oblasti a sektory a ovplyvnila aj poisťovne. V Allianz – Slovenskej poisťovni sa situácia okolo koronakrízy premietla najmä do štruktúry poistných udalostí. Hoci v niektorých sektoroch počet poistných udalostí klesol, celková suma za vyplatené škody bola porovnateľná s predchádzajúcim rokom, keď dosiahla takmer 238 mil. eur. V roku 2019 to bolo 247 mil. eur.

Najväčší medziročný rozdiel zaznamenalo cestovné poistenie, kde počet poistných udalostí, ktoré klienti nahlásili zo svojich dovoleniek, klesol takmer o 60 %. „Je to pochopiteľné. Z dôvodu pandémie aj Slováci tento rok cestovali výrazne menej a menej si aj uzatvárali cestovné poistenie. Za všetky škody našich klientov v cestovnom poistení sme tak uhradili 2,7 mil. eur, rok predtým to bolo 4,3 mil. eur,“ konštatuje riaditeľ odboru likvidácie poistných udalostí v Allianz Milan Rajec.

Rast škôd zo živlov

Jednou z mála oblastí, ktorú pandémia takmer neovplyvnila, bolo privátne poistenie. Vyčíňanie počasia v podobe silných víchric, búrok a krupobití, ktoré sa počas skorej jari, leta a jesene prehnali Slovenskom, spôsobili, že náklady za škody na domoch, bytoch a ďalšom majetku klientov vlani medziročne stúpli na 13,7 mil. eur. V životnom poistení klienti nahlásili takmer 65-tisíc poistných udalostí, za ktoré firma Allianz vyplatila 32,5 mil. eur, rovnako ako v roku 2019.

Allianz pôsobí na Slovensku od roku 1993, keď začala svoju činnosť ako Allianz poisťovňa. Bývalú štátnu Slovenskú poisťovňu získala v júli 2002 a zlúčila sa s ňou v januári 2003. Patrí do poisťovacej skupiny Allianz Societas Europaea, ktorá spravuje zmluvy miliónov klientov v regióne strednej a východnej Európy.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Allianz Slovenská poisťovňa