Platba hotovosťou alebo kartou? Stále sa nájdu Slováci, ktorí dávajú prednosť prvej možnosti

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Peniaze, euro, karta, platby
Foto: ilustračné, Getty Images

Viac ako polovica Slovákov pri platení v kamenných predajniach uprednostňuje úhradu platobnou kartou so zadávaním PIN kódu. Predovšetkým mladšie generácie preferujú skôr bezkontaktné platobné techniky.

Úhrady pomocou Google Pay alebo Apple Pay v mobilnom telefóne využíva približne 16 percent a platenie hodinkami preferujú dve percentá respondentov.

Hoci čoraz menej ľudí pri pokladniach v obchodoch vyberá z peňaženky hotovosť, stále sa medzi nami nájde približne 30 percent takých, ktorí najviac veria práve plateniu fyzickými peniazmi. Ukázal to reprezentatívny prieskum pre spoločnosť Home Credit, ktorý uskutočnila agentúra Stem/Mark.

Väčšina Slovákov je pri nákupoch opatrná

Aj vplyvom koronavírusu sa značná časť nakupovania presunula do online priestoru. Väčšina Slovákov je podľa vyjadrení spoločnosti opatrných v prípade nákupov na internete, a to predovšetkým vtedy, pokiaľ s ním nemajú doterajšiu skúsenosť.

Podľa prieskumu si traja z desiatich opýtaných vždy overujú dôveryhodnosť e-shopu v prípade, že sa v ňom chystajú nakupovať prvýkrát. Ďalších viac ako 40 percent ľudí si ho preveruje vo väčšine prípadov.

Odborníci radia, čo nerobiť

Odborníci radia, aby ľudia boli obozretní predovšetkým v prípade neznámych zahraničných e-shopov. Nemali by si ukladať údaje z platobných kariet priamo do profilu konkrétneho obchodu.

„Pri nákupoch na webe by ste nemali zadávať čísla kreditných kariet a PIN kódy do webových odkazov alebo ich posielať emailom. Mali by ste si skontrolovať, či nakupujete v overenom e-shope, čiže na stránke, ktorá je zabezpečená zámkom. Nikdy si neukladajte údaje o kreditnej karte v internetovom obchode na účely budúcich nákupov a vždy radšej kartu vyplňte znova,“ radí ombudsman klientov spoločnosti Home Credit Miroslav Zborovský.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Miroslav Zborovský
Firmy a inštitúcie Home Credit