Volkswagen vraj vedel o problémoch so spotrebou už skôr

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Očakávaná pokuta je podstatne vyššia ako akákoľvek iná pokuta týkajúca sa v poslednom období automobilového priemyslu. Foto: ilustračné, SITA/AP

FRANKFURT 30. novembra (WebNoviny.sk) – Vrcholní predstavitelia spoločnosti Volkswagen (VW) už pred rokom vedeli, že niektoré vozidlá sú v porovnaní s prezentovanými hodnotami omnoho menej efektívne v oblasti spotreby paliva. Informovali o tom noviny Bild am Sonntag, neuviedli však svoje zdroje. Automobilka začiatkom novembra uviedla, že v prípade 800-tisíc vozidiel predaných v Európe uvádzala nižšie hodnoty emisií oxidu uhličitého a nižšiu spotrebu paliva.

Noviny informovali, že bývalý šéf spoločnosti VW Martin Winterkorn na jar tohto roku rozhodol o stiahnutí modelu Polo TDI BlueMotion z trhu, keďže nesúlad bol výrazný. Tento krok mal Winterkorn urobiť až o niekoľko mesiacov po tom, čo sa dozvedel o nadmernej spotrebe. Noviny to uviedli s odvolaním na zdroj z blízkosti Winterkorna. Automobilka VW ako dôvod stiahnutia modelu uviedla slabý predaj vozidla. Spotreba vozidla presahovala udávanú hodnotu o 18 %. Noviny priamo necitovali zdroje, ktoré by tvrdili, že vrcholní predstavitelia automobilky vedeli o probléme so spotrebou už pred rokom. Spoločnosť VW situáciu odmietla komentovať.

Noviny Die Welt v pondelok informovali, že VW v Nemecku zvolá do servisov 2,46 mil. vozidiel s problémovým softvérom, ktorý skresľuje výsledky emisných testov. Svoje zdroje neuviedli. Úpravu podľa novín potrebuje 1,54 mil. áut značky VW, taktiež 531 813 vozidiel Audi, 286 970 automobilov značky Škoda a 104 197 vozidiel Seat. Spoločnosť VW situáciu mimo pracovných hodín nekomentovala. Už skôr však uviedla, že v Európe si úpravu vyžaduje 8,5 mil. automobilov. V súvislosti s emisným škandálom naftových motorov spoločnosť vytvorila rezervy vo výške 6,7 mld. eur. Ďalšie dve miliardy firma odložila bokom v súvislosti s manipuláciou emisií oxidu uhličitého. Niektorí analytici očakávajú, že náklady spojené so škandálom sa môžu vyšplhať do výšky 40 mld. eur.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Volkswagen