Diskont Lidl opäť potvrdil svoje postavenie najlacnejšieho reťazca na Slovensku. Vyplýva to z testu spoločnosti ACRC. Tá začiatkom marca tohto roku porovnala ceny bežného nákupu potravín a produktov do domácnosti v Lidli a v novom diskontnom reťazci Biedronka.
V porovnávacom nákupnom košíku sa nachádzalo 13 produktov. Bryndza, termix, 1kg jabĺk, 4 rožky, instantná káva 200 g, toaletný papier, čerstvé mlieko, brokolica, mleté bravčové mäso 500 g, lasagne 1 kg, kaleráb, maslo 250 g a avokádo. Výsledok ukázal, že nákup v Lidli bol lacnejší takmer o takmer štyri eurá.
Biedronka – ceny v Poľsku a u nás
Porovnanie nákupných košíkov pri očakávanom spustení nového diskontu Biedronka na Slovensku (5.marca) v Miloslavove pri Bratislave si urobil aj poľský spravodajský portál fakt.pl. Ten porovnal 27 základných produktov od ovocia a zeleniny, cez mäso, chlieb a mliečne výrobky až po toaletný papier v Biedronke v Poľsku a na Slovensku.
Lidl otvoril vo februári päť nových predajní, aktuálne ich je po celom Slovensku 172
Ako uvádza poľský portál, ceny prepočítavali aktuálnym kurzom 4,17 poľských zlotých k jednému euru. „Košík z Biedronky pri Bratislave vyšiel o 38,21 zlotých drahšie ako košík z predajne tohto reťazca v Poľsku. U nás stál 35,26 eur čo je 147,06 zlotých a na Slovensku 44,46 EUR, teda ekvivalent 185,27 zlotých. Rozdiel tak tvoril deväť eur v prospech Poliakov,“ uviedol poľský novinár Andrzej Zwolinski s tým, že
Čo je lacnejšie na Slovensku?
V Biedronke na Slovensku našli aj viacero produktov, ktoré vyšli lacnejšie ako v Poľsku, boli to napríklad banány a mlieko. Olej, bravčové karé a mrkvu si taktiež Slováci kúpia v Biedronke oveľa lacnejšie ako Poliaci.
Biedronka otvorí prvý obchod v Miloslavove, Slováci však nemajú očakávať ceny ako v Poľsku
„Pokiaľ ide o ceny, nie je možné porovnávať ceny v jednej krajine s cenami v inej bez zohľadnenia celého makroekonomického a inštitucionálneho prostredia, ktoré ovplyvňuje konečnú cenu produktu v regáli. Každá z týchto krajín má inú fiškálnu politiku, iné výrobné náklady, čo sa v poslednom čase prejavilo najmä na Slovensku so zmenami sadzieb DPH, čo malo za následok neporovnateľné daňové zaťaženie rovnakých produktov,“ reagovalo na porovnanie cien poľského portálu tlačové oddelenie Biedronky.
Ako pre agentúru SITA uviedol hovorca spoločnosti Lidl Tomáš Bezák, výsledky nezávislého testu jasne potvrdzujú, že Lidl je dlhodobým lídrom v kombinácii nízkych cien, vysokej kvality a čerstvosti.
„Naše ceny a sortiment sú dôkazom, že výhodný nákup nemusí znamenať kompromisy a nemusíte ani nikam cestovať. Už viac ako 20 rokov sme prvou voľbou slovenských rodín a robíme všetko pre to, aby to tak zostalo aj v budúcnosti,“ konštatoval Bezák.
