Menej cukru, viac zodpovednosti. Lidl stavil na zdravie detí aj planéty - ROZHOVOR

Lidl pri príležitosti Medzinárodného dňa detí rozdá tisíce jabĺk zadarmo, za týmto symbolickým gestom je však hlbšia stratégia.

Spoločnosť Lidl Slovenská republika pri príležitosti Medzinárodného dňa detí opäť spúšťa svoju iniciatívu – rozdávanie jabĺk deťom zdarma vo všetkých svojich predajniach. Ide už o druhý ročník tejto aktivity, ktorá je súčasťou širšej stratégie podpory zdravého životného štýlu a spoločenskej zodpovednosti. Tento rok sa navyše počet rozdávaných jabĺk zvýšil o celú tonu.

Chceme inšpirovať k zmene stravovacích návykov a začíname u detí. Jabĺčko je symbol vitality, niečo jednoduché a zdravé, čo má potenciál meniť vnímanie sladkostí.

— Tomáš Bezák, šéf korporátnych záležitostí Lidla

Znižujú cukor, soľ aj lákadlá pre deti

Popri jabĺčkach sa Lidl venuje aj hlbším zmenám – už od roku 2018 postupne znižuje množstvo pridaného cukru a soli v desiatkach výrobkov, najmä v privátnych značkách. Prvotný cieľ: výrobky, ktoré konzumujú deti. „Chceme, aby zmena bola postupná, aby si na ňu ľudia zvykli a nezostali sklamaní z chuti,“ dodáva Bezák. Ďalšou výraznou zmenou je zákaz detského marketingu pri privátnych značkách. Do konca roka 2025 Lidl stiahne z obalov všetky vizuálne lákadlá ako kreslené postavičky, hračky či špeciálne fonty. Už teraz tieto produkty nepodporuje ani v letákoch.

Dôraz na edukáciu aj spoluprácu s dodávateľmi

Reťazec upravuje receptúry najmä pri vlastných značkách, kde má priamy vplyv na zloženie. Spolupracuje však aj s výrobcami na postupných zmenách. Kľúčové sú chuťové testy a spätná väzba od zákazníkov.

Rovnaký dôraz kladie aj na edukáciu personálu a komunikáciu v predajniach. Podľa Bezáka sú to práve zamestnanci, ktorí sú najbližšie k zákazníkom a môžu vysvetliť zmysel týchto krokov.

Udržateľnosť v praxi: menej odpadu, viac čerstvosti

Lidl zavádza aj systémy proti plytvaniu potravinami. V predajniach sa predávajú tzv. „zachránené debničky“ – mix nepoškodeného ovocia a zeleniny z balení, ktoré by sa inak vyhodili. Dopyt po týchto debničkách neustále rastie. Rastie aj záujem o bioprodukty, bezlaktózové a rastlinné alternatívy. Lidl navyše plánuje do roku 2030 výrazne zvýšiť podiel celozrnných výrobkov a produktov s rastlinným proteínom.

Spoločenská zodpovednosť nie je reklama

Zdravšie potraviny sú len jednou časťou zodpovedného prístupu. Lidl sa dlhodobo venuje aj výstavbe detských ihrísk, vysádzaniu stromov, redukcii jednorazových obalov či podpore lokálnych dodávateľov. „Sme si vedomí, že svojou veľkosťou môžeme ovplyvniť nielen trh, ale aj spotrebiteľské správanie,“ dopĺňa Bezák.

Čo sa dozviete v celom video rozhovore:

  • Prečo Lidl rozdáva jabĺčka a čo tým sleduje
  • Ako znižujú cukor, soľ a menia chuť potravín
  • Prečo prestávajú lákať deti obalmi a reklamou
  • Aký vplyv majú tieto kroky na dodávateľov a predaj
  • Ako funguje systém proti plytvaniu potravinami
  • Prečo sa neboja ani poklesu tržieb a veria v edukáciu
  • Aké ďalšie kroky plánujú v rámci udržateľnosti
Viac k osobe: Tomáš Bezák
Firmy a inštitúcie: Lidl

Odporúčané