Na slovenský online trh s potravinami vstúpil nový silný hráč z Česka, nakupovať môžete v supermarkete Košík.sk

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Košík.sk
Nový online supermarket na Slovensku s názvom Košík.sk je momentálne sprístupnený pre obyvateľov Bratislavy, Zvolena a ich okolia. Foto: SITA/Marcel Mitaľ
Tento článok pre vás načítala AI.

Na slovenský online trh s potravinami vstúpil nový silný hráč pôvodom z Českej repubuliky (ČR).

Na Slovensku dnešným dňom spustil svoj online supermarket s názvom Košík.sk, ktorý je momentálne sprístupnený pre obyvateľov Bratislavy, Zvolena a ich okolia.

Od rána až do noci

Robert Brejc, nadnárodný riaditeľ spoločnosti Košík.sk dodal, že počas nasledujúcich mesiacov bude Košík postupne k dispozícii aj pre zákazníkov z Banskej Bystrice, Žiliny, Nitry, Trnavy, Košíc a Prešova ako aj ich okolia.

Podľa Brejca, je cieľom prostredníctvom pohodlného a výhodného doručenia tovaru osloviť aj tých ľudí, ktorí online nákupy zatiaľ nepoznajú. Dodal, že nákup vám kuriér doručí až k dverám, a to kedykoľvek od 07:00 do 22:00 hod.

A v prípade, že vaša objednávka dosiahne cenu 50 eur, dopravu máte zadarmo. Pri menších nákupoch začínajú ceny dopravy od 99 centov, avšak v zhone pred alebo po práci sa takéto nakupovanie oplatí každému, pre koho je efektívne strávený čas prioritou.

„Samozrejme, túto možnosť chceme predstaviť čo najväčšiemu počtu Slovákov. Zároveň si uvedomujeme, že množstvo domácnosti stále nie je úplne pripravených prejsť výlučne na online nakupovanie. Veríme však, že keď Košík vyskúšajú, stane sa ich pravidelným partnerom, na ktorého sa budú môcť vždy spoľahnúť,“ povedal Brejc a doplnil, že celková stratégia je nastavená tak, aby veľký nákup stál rovnako alebo menej ako v kamenných supermarketoch, či iných online predajniach.

Dodanie zabezpečí DODO

Dodanie tovaru koncovým zákazníkom bude zabezpečovať rovnako ako v Českej republike aj na Slovensku spoločnosť DODO, ktorá s Košíkom spolupracuje už roky a ide o overeného partnera.

„Kuriéri doručujú nákup už od troch hodín po objednaní. Navyše, v mobilnej aplikácií môžete sledovať aktuálny stav objednávky a polohu kuriéra. Veríme, že slovenskí zákazníci si nákupy na Košík.sk obľúbia aj vďaka rýchlemu a presnému a kvalitnému doručeniu,“ uviedol Ivo Velíšek, generálny riaditeľ DODO pre ČR a SR.

Z hľadiska sortimentu bude strategickým partnerom Košík.sk spoločnosť Metro, ktorá bude podporovať online supermarket prostredníctvom svojich regionálnych predajní.

„Po začatí úspešnej spolupráce v roku 2021 v ČR, Metro rozširuje svoju spoluprácu ako hlavný dodávateľský partner pre Košík.sk aj na Slovensko. Tento krok je v súlade s veľkoobchodnou stratégiou spoločnosti a ďalej podporí naše ambície ohľadom rastu,“ vysvetlil Romain Vincent, generálny riaditeľ Metro Slovakia.

Môžu pribudnúť ďalší distribútori

Supermarket okrem postupného spúšťania ďalších lokalít poodhalil aj svoje plány do budúcna. Cieľom Košíka je totiž osloviť až dva milióny zákazníkov a naučiť ich vybaviť veľký nákup pohodlne, efektívne a hlavne kvalitne.

„Samozrejme okrem spolupráce s Metrom budeme hľadať aj to čo naši zákazníci budú požadovať. Preto nevylučujeme ani ďalších distribútorov, ktorých bežne stretnete v kamennej predajni. Ako príklad uvediem, kvety, lieky, mobilné príslušenstvo a ďalšie,“ doplnil Brejc.

Jakub Chalupecký, finančný riaditeľ spoločnosti Košík uviedol, že čo sa týka nejakých konkrétnych cieľov, tak do Vianoc by sa chceli dostať na úroveň tisíc objednávok denne.

„Je zdravé mať ciele a tieto by sme samozrejme chceli v budúcom roku zvýšiť a pohybovať sa na úrovni dve až tri tisíc objednávok denne. Ak si predstavíte, že u nás je priemerná hodnota nákupu 30 eur, tak si viete urobiť konkrétnejšiu predstavu. Ambíciou je však získať košík s hodnotou 50 až 60 eur na nákup,“ vysvetlil Chalupecký s tým, že v konečnom dôsledku to bude aj tak na zákazníkovi.

Budú pozorne počúvať ľudí

Brejc na záver doplnil, že najdôležitejšie bude spoznať svojho zákazníka a zistiť čo je u neho obľúbené.

„My potrebujeme hlavne počúvať svojich zákazníkov a budovať si vzájomnú väzbu a dôveru. Ak bude produkt kvalitný tak zákazníkov získame. Ľahké to však nebude, len vybudovať značku a vzťah trvá také dva, tri roky. Čiže budeme pozorne počúvať ako nás ľudia hodnotia a hľadať spôsoby, aby sa stali našimi pravidelnými zákazníkmi,“ doplnil na záver Brejc.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Jakub ChalupeckýRobert BrejcRomain Vincent
Firmy a inštitúcie DoDoKošík.skMetro