Investícia do úpravy plechovkovej linky si vyžiadala najviac, a to 2,1 mil. eur.
Pivovar Šariš, ktorý patrí do portfólia spoločnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko, vyše pol roka modernizoval a do zlepšenia svojich výrobných možností preinvestoval 4,4 mil. eur. V stredu podnik uviedol do prevádzky modernizovanú plechovkovú linku. Jej kapacita sa podľa vyjadrení spoločnosti zvýšila o tretinu na 22 tisíc hektolitrov týždenne. Práve modernizácia plechovkovej linky si vyžiadala najväčší objem peňazí, a to 2,1 mil. eur. Inováciou prešla aj linka pre stáčanie fliaš, ako aj nová filtračná linka.
„Už v minulom roku bola vyťaženosť plechovkovej linky na úrovni 90 %, preto sme sa rozhodli ísť do tejto investície,“ povedal generálny riaditeľ Plzeňského Prazdroja Slovensko Grant Liversage. Vďaka tomu budú schopní pokryť dopyt po pive v tomto type obalov.
Pivovar v Šariši je pre spoločnosť kľúčový a varia v ňom všetky domáce značky. „Ide o najväčšiu investíciu za posledné roky. Okrem spomínanej plechovkovej linky sme investovali ďalších 600 tis. eur aj do linky pre stáčanie fliaš a nová filtračná linka si vyžiadala 1,7 mil. eur,“ uviedol obchodný riaditeľ Plzeňského Prazdroja Slovensko Martin Grygařík.
Na vynovenej plechovkovej linke budú plniť všetky formáty plechovkových obalov a objemov značiek Šariš, Topvar, Smädný Mních a ochutené varianty Birellu, určené pre slovenský a maďarský trh. „Modernizácia sa výrazne odrazí na zvýšení efektivity výroby, a to pri zachovaní súčasného počtu zamestnancov. Linku aktuálne obsluhujú šiesti pracovníci,“ priblížil manažér závodu v Šariš Ján Čerkala.
Pivovar Šariš začal s modernizáciou svojich výrobných procesov na jeseň minulého roka. Inštalácia nových technológií sa začala vo februári a trvala tri týždne. Skúšobnú prevádzku spustili 25. februára tohto roka, následne ladili linku a začala postupne nabiehať kapacita. Poslednú fázu modernizácie ukončia v júni, kedy na doplnenie kapacity filtračnej a plechovkovej linky nainštalujú ďalšie dva tanky na filtrované pivo.
O spoločnosti
Akciová spoločnosť Plzeňský Prazdroj Slovensko je pivovarníckou spoločnosťou s viac ako 650 zamestnancami. Do portfólia jej značiek patrí Pilsner Urquell, Šariš, Velkopopovický Kozel, Radegast, Gambrinus, Topvar, Smädný Mních, Excelent, nealkoholické pivo Birell, či cider Kingswood a Frisco. Spoločnosť patrí pod Asahi Breweries Europe Group, ktorá vznikla po akvizícii piatich stredoeurópskych pivovarníckych spoločností japonskou pivovarníckou spoločnosťou ASAHI.