Väčšina nákupov ovocia a zeleniny sa stále balí do mikroténových vreciek, alebo sa rovno predávajú v plastovom obale. Spotrebitelia však nechcú zaťažovať planétu ďalším a ďalším plastovým odpadom. Slovenský pestovateľ ovocia Boni Fructi tak prišiel so zaujímavým nápadom. Jahody predáva v o vaničke z recyklovaného papiera.
Takto „zabalené“ jahody predáva zatiaľ jednému obchodnému reťazcu. Zákazníci v komentároch prezradili, že sa takéto jahody predávajú v Kauflande. Ak sa tento typ obalu osvedčí, je možné, že sa takto začne predávať aj ďalšie ovocie.
Papierový obal je síce oveľa lepšou alternatívou pre životné prostredie, no je horší pre samotné jahody. Ak sa nejaký kus ovocia poškodí, šťava z neho môže zničiť celý obal. Papierová vanička tiež poskytuje slabú ochranu jahodám pred zákazníkmi. Svoje skúsenosti s tým má Anežka Kováliková, ambasádorka zero waste pre Metro. Aj tento veľkoobchod to s papierovými obalmi skúšal. „Ako príklad spomeniem cherry rajčiny. Je takmer nemožné zohnať obal, ktorý by nebol plastový. Nakoniec sme sa dohodli s jedným slovenským dodávateľom, ktorý balil rajčiny do papierových vaničiek. Tam sme ale narazili na problém, že zákazníci sa v tovare prehrabávali a tak vznikol potravinový odpad,“ vysvetlila Kováliková v rozhovore pre Náš Vidiek.