Od prvého mája majú reťazce povinnosť uvádzať vo svojich letákových ponukách minimálne polovicu výrobkov slovenského pôvodu. Niektorí si s tým poradili elegantne, niektorí menej šikovne.
Kaufland začal s uvádzaním zoznamu slovenských výrobkov ako prvý. Produkty jednoducho nahustil na dve strany letákovej ponuky. V ďalšom letáku platnom od konca apríla to ale vyzerá trochu inak. Výrobky sú uvedené nielen s cenou, ale aj so zľavou a sú menej nahusto.
Reprofoto: Leták reťazca Kaufland
Takto sú v letáku Lidla zobrazené slovenské výrobky na stranách 45-47. Okrem nich však Lidl ponúka v letáku aj iné slovenské výrobky, ktoré sú označené vlajočkou. Akciové ponuky a zľavy na slovenské výrobky dostali rovnaký priestor, ako všetky ostatné. Keďže Lidl je známy tým, že má najnižší podiel slovenských výrobkov v ponuke, musel zrejme leták doplniť aj o stálu ponuku.
Billa sa zase snaží presvedčiť zákazníka, že na pôvode svojho tovaru si dáva záležať. Pri každom slovenskom výrobku je symbol slovenskej vlajky. Ten sa naozaj vyskytuje na každej strane letáku. Nenájdeme tu žiadne zoznamy ani nahustené slovenské výrobky na jednej strane. Leták vyzerá tak, ako takmer všetky ostatné od Billy.
Tesco zvolilo podobnú stratégiu a slovenské výrobky označilo malou vlajočkou. Na prvý pohľad nič nenaznačuje, že by mal byť aktuálny leták niečím iný. Tesco sa ale dlhodobo chváli tým, že slovenské výrobky predáva vo veľkom množstve.
Coop Jednota vychádza v prieskumoch ako reťazec s najvyšším podielom slovenských výrobkov. V Jednotách je možné nájsť až 70 percent sortimentu zo Slovenska. Podľa toho vyzerá aj leták. Na každej strane je iba zopár výrobkov, ktoré nemajú pri sebe označenie slovenskou vlajočkou. Už na prvý pohľad pri prelistovaní je zrejmé, že Podiel nad 50 percent Jednota dodržiava.