Prostredníctvom spoločnej organizácie – Slovenského zväzu pekárov, cukrárov a cestovinárov, chcú slovenskí pekári dosiahnuť silnejšiu pozíciu v rokovaniach s vládou i odberateľmi.
Slovenskí pekári sa spojili do jednej organizácie – Slovenského zväzu pekárov, cukrárov a cestovinárov. Prostredníctvom zlúčenej organizácie chcú posilniť svoju pozíciu pri rokovaniach s vládou, odberateľmi, dodávateľmi či Bruselom. Informoval o tom samotný novo rozšírený zväz v tlačovej správe. Dôvodom zlúčenia je aktuálna nepriaznivá situácia v pekárenskom sektore.
Desaťročia sa slovenskí pekári združovali v štyroch organizáciách, a to v spomínanom Slovenskom zväze pekárov, cukrárov a cestovinárov, Cechu pekárov a cukrárov regiónu západného Slovenska, Cechu pekárov a cukrárov východného Slovenska a v Únii priemyselných pekárov SR. Odteraz bude Slovenský zväz pekárov, cukrárov a cestovinárov po novom zastupovať drvivú väčšinu pekárenského sektora na Slovensku.
„Zväzy fungovali samostatne, aj keď nám všetkým išlo v konečnom dôsledku o to isté, o budovanie dobrého mena slovenského pekárstva a záchranu tohto tradičného remesla. Dlhé mesiace sme rokovali, kým sme dospeli k jednoznačnému záveru: stovky pekárov z týchto rozdrobených organizácií sa spoja do jednej – Slovenského zväzu pekárov, cukrárov a cestovinárov“, konštatoval Vojtech Gottschall, predseda Rady pekárov a cukrárov Slovenska, ktorá koordinuje činnosť pekárenských organizácií.
Spojením chcú bojovať za lepšie podmienky
Prostredníctvom účasti v jednej silnej organizácii chcú pekári spoločne vzdelávať ľudí, podnikať kroky na opätovné oživenie tradícií slovenského pekárstva, zachrániť trh pred dovozom pečiva zo zahraničia, spomaliť rýchly trend rastu dopekaného pečiva a zároveň jednotne vystupovať s požiadavkami smerovanými či už vláde, Bruselu, dodávateľom alebo odberateľom.
„História nám ukázala, že keď sme sa združovali v silných spolkoch, dokázali sme viac. Chceme spoločne bojovať za lepšie podmienky. Najnovšie budeme nástojiť, aby sa vláda začala zaoberať úpravou zákona o cenách, ktorý má byť pre nás a našich odberateľov smerodajný pri rokovaniach o odbytových cenách našich výrobkov,“ dodal Gottschall.