Predaj slovenského vína dosahuje historicky najnižšiu úroveň. Pomôcť domácim vinohradníkom a vinárom prekonať toto náročné obdobie má mesiac poctivého slovenského vína. Počas tohto mesiaca, budú slovenské vinohradníctva a vinárstva na sociálnych sieťach uvádzať aspoň jeden dôvod pre kúpu poctivého slovenského vína.
Informoval o tom v pondelok Cech vinohradníkov a vinárov (CVVS), ktorý apeluje na domácich spotrebiteľov, aby v období od 22. marca do 22. apríla pri kúpe vína uprednostnili slovenské domáce vína pred vínami zahraničnými.
Tri výpovedné čísla
CVVS upozorňuje, že nákupom slovenského vína, ktorého všetky fázy výrobného procesu sa uskutočnili v SR, pomáhajú domáci spotrebitelia slovenskej ekonomike, vinohradníkom a vinárom, cestovnému ruchu a podporujú zamestnanosť vo viacerých regiónoch.
Koronavírus položil slovenských vinárov na kolená, sľúbeného odškodného sa zatiaľ nedočkali
Cech dodáva, že súčasnú situáciu v slovenskom vinohradníctve a vinárstve definujú najmä tri číselné údaje. Ide o čísla 7000, 33 percent a 1. Prvé číslo označuje očakávaný pokles výmery rodiacich vinohradov na Slovensku v tomto roku na úroveň približujúcu sa k 7 000 hektárov, čo predstavuje alarmujúci stav.
Nákupom vína k záchrane rodiacich vinohradov
Druhé číslo označuje krátenie platieb od Poľnohospodárskej platobnej agentúry z programu „reštrukturalizácia vinohradov“ o 33 percent zo žiadanej a zazmluvnenej sumy. Tretie číslo je podľa CVVS dnes najdôležitejšie.
Pokiaľ si každý dospelý Slovák a milovník vína kúpi počas mesiaca poctivého slovenského vína od svojho vinára fľašu vína navyše, pomôže slovenským vinohradníkom a vinárom zachovať rodiace vinohrady, znížiť environmentálnu stopu vinohradníctva a pomôže posilniť odolnosť slovenského vinohradníckeho sektora voči krízam.